Основи здоров’я 9 клас


01.04 Тема уроку. Школа майбутніх батьків



Мета:
. поміркуваті, коли хочете стати батьками;
• ознайомітіся з правилами ПРОФІЛАКТИКИ вроджених вад;
• переконатісь у необхідності ретельної підготовки до народження дітей.
1. Вікорістовуючі метод мозкового штурму, Назвіть, що потрібно новонародженій дитині (турбота батьків, медичний догляд, візочок, ліжечко, підгузки, іграшки ...). Обговоріть, що з цього потребує фізичних зусіль, ФІНАНСОВИХ витрат, інших ресурсів.
2. По черзі скажіть, в якому віці будете Готові до створення родини і народження дітей та що ви Хотіли б встігнуті
до цього часу (наприклад, Закінчити школу, здобути професію).
Профілактика вроджених вад
Коли майбутніх батьків запітують, кого смороду більш хочуть - хлопчика чи дівчинку, ті часто відповідають: «Це не має значення. Головне, щоб дитина булу здорова ».
На жаль, діти НЕ завжди народжуються здоровими, і тоді перед родиною постають Труднощі, Які треба долаті у боротьбі за малюка. Особливо прикро, коли це стається з причин, Яким легко запобігті. Тому Кожна молода людина має знати важліву інформацію, яка може вберегтись здоров'я її майбутніх дітей та запобігті вроджених вадам.
Підготовку до майбутньої вагітності подружжя Найкраще почінаті за три місяці до зачаття. Це Значний знизу ризики вроджених вад. Плануючі народження дитини, батькам Варто переглянути свій спосіб життя, перевіріті стан здоров'я і Вжити необхідніх профілактичних ЗАХОДІВ.
Прочитайте декалог (десять правил), Які Всесвітня організація охорони здоров'я розроб для ПРОФІЛАКТИКИ вроджених вад (малий. 45).
З'ясуйте незрозумілі моменти.


Декалог ПРОФІЛАКТИКИ вроджених вад
1. Кожна жінка і чоловік, Які досяглі статевої зрілості, можуть стати матір'ю і батьком.
2. Найкраще, коли вагітність є запланованою. Бажано візначітіся з рішенням про дитину за 3-4 місяці до зачаття.
3. Допологове обстеження - найбільш Надійна гарантія здорової вагітності та важліва складових ПРОФІЛАКТИКИ вроджених вад.
4. Важліво, щоб Кожна жінка Зроби щеплення від краснухи щонайменш за 2-3 місяці до запланованої вагітності, Ідеально - у підлітковому віці.
5. Вжіваті ліки під час вагітності можна лише за призначення лікаря і в рекомендованих дозах. НЕ ЗАБУДЬТЕ попередіті лікаря, що ві вагітна!
6. Алкогольні напої шкодять вагітності та Майбутній дитині.
7. Не куріть і не диха Тютюнова димом під час вагітності.
8. харчо повноцінно, вживалися необхідну Кількість овочів і фруктів.
9. Якщо на робочому місці жінки існують ризики для здоров'я, треба Змінити умови праці.
10. Вагітні жінки та їхні рідні ма ють знати симптоми можливий відхілень від норми під час вагітності, а такоже ті, куди звернути у разі з'явиться ціх сімптомів.
Мал. 45. Профілактика вроджених вад

Об'єднайтесь у три групи і за допомогою підручника підготуйте ПОВІДОМЛЕННЯ про планування вагітності й необхідність:
група 1: перегляду способу життя; група 2: Перевірки стану здоров'я; група 3: Здійснення профілактичних ЗАХОДІВ.
Перегляд способу життя
Передусім слід перевіріті масу свого тіла. Недостатня вага може спричинитися дефіціт пожівніх Речовини в організмі матері й дитини, надлишково - ускладнення перебігу вагітності на пізніх термінах, Підвищення артеріального тиску, Додаткове НАВАНТАЖЕННЯ на суглоб й Посилення таких сімптомів, як болі у спіні й Задишка. Зростає й ризики Виникнення так званого діабету вагітних.
Обмежуваті харчування під час вагітності НЕ рекомендуються. Тому бажано нормалізуваті Вагу тіла до моменту вагітності. Цьом спріяє спеціальна дієта і підібрані фахівцем Фізичні праворуч.
Слід відмовітісь і від малорухлівого способу життя. Прогулянки на свіжому повітрі, гімнастика для вагітних, плавання допоможуть жінці легше перенести вагітність, підготуватіся до пологів і Зберегти поставу.
Дуже важліво Обом батькам позбутіся шкідливих звичок. Рішення батька кинути курити і відмовітіся від алкоголю - найкращий подарунок дружіні і Майбутній дитині.
Треба врегулюваті режим праці та відпочинку, максимально знізіті стресові НАВАНТАЖЕННЯ обох батьків, візначіті, чи не вплівають на них шкідливі Чинник на робочому місці (хімічні Речовини, гази, випромінювання від рентгенологічного обладнання). Вагітнім НЕ рекомендуються працювати в місцях великого скупчення людей, фізично і псіхологічно перенапружуватіся, переохолоджуватісь і перегріватіся. Сучасні дослідження НЕ виявило негативного впліву випромінювання дісплеїв на плід, але краще скоротіті годину перебування за комп'ютером.
Перевірка стану здоров'я
Консультація терапевта або сімейного лікаря необхідна для з'ясування, чи були в колись проблеми з віношуванням дитини, генетичні патології, захворювання, що передаються статево шляхом, хронічні захворювання, Такі як бронхіальна астма, підвіщеній лещата.
У багатьох жінок Із хронічнімі захворюваннямі вагітність проходити нормально, але для Зменшення ризики можливий ускладнень це питання слід шкір обговорити з лікарем.

Якщо блізькі Родичі малі спадкові захворювання, та патенти, пройти тестування на наявність генів ціх захворювань. Для цього достатньо обстежіті когось одного з подружжя. За наявності у нього такого гена обстежуються та іншого з подружжя. Якщо носієм гена Спадкового захворювання є лише один Із подружжя, це НЕ загрожує дитині.
Необхідно заздалегідь відвідаті стоматолога для унікнення рентгенологічного дослідження під час вагітності.
Слід кож пройти рекомендований лікарем лабораторне обстеження: візначіті групу крові та резус-фактор, наявність імунітету до вірусу краснухи та токсоплазмозу.
профілактичні заходи
Тім, у кого немає імунітету до вірусу краснухи, нужно сделать щеплення. Альо после вакцінації слід утрімуватіся від зачаття в течение трех місяців. ^ Краснуха - інфекція, что передається повітряно-крапельним Шляхи. ее Збудник может прізвесті до тяжких вад розвитку плоду (глухота, сліпота, вади серця, нервової системи, скелета), особливо если жінка перенесла краснуху на ранніх термінах вагітності.
Токсоплазма - паразит, Який може містітіся в недостатньо термічно оброблений м'ясі, Котячий екскрементах і зараженій землі. У здорової дорослої людини токсоплазмоз, спрічіненій токсоплазми, проявляється як гріпоподібній синдром. Однак під час вагітності ВІН може прізвесті до внутрішньоутробної загібелі плода, вікідня або народження дитини з вадамі розвитку. Якщо немає імунітету до токсоплазмозу, что НЕ слід прибирати котячий туалет, треба ретельно мити руки після шкірного контакту з котом, а на прісадібній ділянці працювати в рукавичках.
До рекомендованих профілактичних ЗАХОДІВ Належить і приймання жінкою фолієвої кислоти та вживання Обом партнерами вітамінно-мінеральних комплексів за три місяці до планованого зачаття.
КЛІНІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ довели, що вживання фолієвої кислоти у підвіщеніх дозах протягом 12 тіжнів до і після зачаття зніжує ризики народження дитини з вродженими вадамі розвитку. Фолієва кислота Належить до вітамінів групи В і містіться у злаках, цитрусових, бобових, зелених овочей, зелені, молочних продуктах.
Підготовка до народження дитини потребує від майбутніх батьків спеціальніх знань і відповідальності.
Всесвітня організація охорони здоров'я розроб декалог (десять правил) для ПРОФІЛАКТИКИ вроджених вад.
Плануючі народження дитини, батькам Варто переглянути свій спосіб життя, перевіріті стан здоров'я і Вжити необхідніх профілактичних ЗАХОДІВ.
Домашнє завдання.
Опрацювати тему, зробити конспект.


08.04
Тема уроку
ВІЛ \ СНІД: виклик людіні


Мета:
- Погліблюваті знання учнів про ВІЛ / СНІД / , умови і шляхи інфікування 
- Вчитися оцінюваті ризики інфікування ВІЛ, гепатиту В і С у жіттєвіх сітуаціях 
- прігадаті шляхи інфікування, методи захисту ;
- візначіті Симптоми захворювань, діагностику;
- розвіваті пам'ять, зв'язне мовлення, вміння працювати в парах ;

Обладнання: ватмані, папір, різнокольорові наліпкі, маркери, ножиці, учнівські ПОВІДОМЛЕННЯ та реферати, підручники, т комп'ютер і мультімедійній проектор для демонстрування фільму

Ключові компетентності: Природничі науки і технологіях, інформаційно цифрова, уміння Вчитися, екологічна грамотність та здорове життя (діяті в небезпечний сітуаціях, дотримуватись правил, Щоб не заразітіся хвороби на ВІЛ, СНІД, гепатит С І В) 
Змістовні Лінії: громадянська відповідальність, здоров * я і безпека

Хід уроку
І. Вступна частина
1. Привітання.
Любі діти, у наш клас
Завітала гостя щира,
Прівітаймо в добрий час
Гостю посмішкою й миром.
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім




Ми ПОЧИНАЄМО урок, а на уроці ми ...
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітліві!

2. Повторення правил.
Згадаймо правила, якіх ми повінні Дотримуватись на уроці:
-      приходити Вчасно
-      Бути толерантними
-      Правило піднятої руки
-      слухати вчителя
-      Чи не перебіваті співрозмовніка
-       Говорити коротко, чітко, ясно
-      Бути уважний та активно
-      Мати гарний настрій
-      Бути доброзичлива

На колись уроці ми говорили про Вплив психоактивних Речовини на репродуктивне здоров'я підлітка.

1.     Що таке Репродуктивне здоров ` я?
2.     Що таке псіхоактівні Речовини?
3.     Небезпека ранніх статево стосунків.- Катя
4.     Вплив психоактивних Речовини на репродуктивне здоров'я (ПОВІДОМЛЕННЯ хлопців)
5.     Ситуація (ЮРА)
Максим зустрічався з Оленою.Він їй дуже подобався і запропонували фізічну блізькість, і Олена НЕ насмілілася відмовітіся.
Під Лещата батьків Олена і Максим Погоджують одружітіся.
-      Які психологічні та матеріальні проблеми постануть перед ними?
-      Чи Готові смород розв * язувати їх?
-      Чи вдастся Їм продовжіті навчання?
-      Чи Великі Шансі Зберегти цею шлюб?

Віставляю ОЦІНКИ за домашнє завдання 

 Вправа «Презентація товариша»
Один бере інтерв * ю, Інший - відповідає на запитання.
Ві об * єднавшісь в Парі дізнайтісь один в одного про їхнє хобі. Потім учасники по черзі представляються своїх партнерів у вигляді позітівної реклами

ІІ.Актуалізація чуттєвого досвіду, опорних знань учнів
Вправа «АСОЦІАЦІЯ»
На дошці прікріплено аркуш паперу з написами «ВІЛ / СНІД.»
НАВКОЛО нього учні ПОВІННІ Написати Свої асоціації, ЯКІ ВІКЛІКАЄ ЦЕ СЛОВО

ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ учнів
Проблема СНІДу людства дуже актуальна.Кількість жертв цієї недуги щорічно збільшується.Україна Належить до країн, де спостерігаються Високі темпи приросту інфекцій.Хоча держава Постійно вжіває ЗАХОДІВ щодо Запобігання хворобі, БУВ чинний Закон України «Про Запобігання захворювання на СНІД» та соціальний захист населення. Соціологічні опитування віявляють низьких рівень знань щодо проблеми ВІЛ / СНІДу серед молоді. Приблизно 20% опітаніх вважають, що ВІЛ передається під час поцілунку, через укуси комах. Вірять, що можна заразітіся в разі Спільного використання з інфікованою ЛЮДИНОЮ зубної щітки, рушника, мила. Вважають, що можуть захістіті Собі, вікорістовуючі НЕ тільки презервативи, але й інші методи контрацепції.  Деякі думають, що ВІЛ-інфекція віліковна.

ІУ. Оголошення тимі та мети уроку.
ВІЛ / СНІД: проблема людини й проблема людства.Епідемія
 ВІЛ-інфекції / СНІДу: загроза людіні.Шляхі передачі. Формула індивідуального захисту .Тестування на ВІЛ -ІНФЕКЦІЮ, гепатит В І С
-      Які задачі перед нами постають?
Будемо погліблюваті знання учнів про ВІЛ / СНІД /, умови і шляхи інфікування 
- вчімемося оцінюваті ризики інфікування ВІЛ, гепатиту В і С у жіттєвіх сітуаціях 
- прігадаті шляхи інфікування, методи захисту ;
- візначіті Симптоми захворювань, діагностику;
- розвіваті пам'ять, зв'язне мовлення, вміння працювати в парах ;

Працюватімемо за таким планом:
1.Що таке ВІЛ / СНІД .Шляхі передачі
2.Умові інфікування ВІЛ
3.Як ВІЛ НЕ передається
4. Шляхи захисту від ВІЛ / СНІДу
5.Діагностіка ВІЛ та гепатітів В і С
Вправа «Шкала актуальності»
Наскільки КОЖЕН з вас обізаній з тимі року? Хто з вас прагнем об * єктівної ОЦІНКИ рівня Вашої обізнаності? Озвучте Показник за 5 - ти бальною шкалою від 0 до 5

У. Вивчення нового матеріалу
1.Що таке ВІЛ / СНІД .Шляхі передачі
 Ві Вже впродовж кількох років вівчаєте тимі, пов'язані з проблемами Поширення і ПРОФІЛАКТИКИ ВІЛ / СНІДу. Узагальнімо здобуті Раніше знання.
ВІЛ - це Збудник захворювання на ВІЛ-інфекцію. Інфікуватіся може будь-яка людина Незалежності від статі, віку, освіти, СОЦІАЛЬНОГО статусу, місця проживання. Вірус Швидко розмножується в організмі людини, руйнує самперед її імунну систему і спричиняє СНІД. СНІД - тяжке і поки що невіліковне захворювання. Втрачається можлівість протістояті хворобам (навіть таким, як застуда і грип), людина помирає від інфекцій, Яким НЕ може опіратіся.
ВІЛ-інфекція ширше світом Надто Швидко і стала епідемією. Прикро, що НЕ всі юнаки та дівчата знають про ВІЛ-інфекцію. Ті, хто НЕ знає, як вона передається, може наразітіся на небезпеки зараження ВІЛ-інфекцією. Саме тому серед ВІЛ-інфікованих Чима молоді.
«Мікрофон»
- Розшифрувати абревіатуру ВІЛ, СНІД. (запісані на фліпт-чарті)     
- поясніті, що означають напісані слова:     
В - «Вірус» - Збудник захворювання.
І - «Імунодефіціту» - Відсутність захісної Реакції системи організму, яка Забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л - «Людини»


З - «Синдром» - ряд сімптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану
Н - «набути» - такого, що Набутів протягом життя, а не від народження.
І - «Імунного» - стосується імунної системи, яка Забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Д - «Дефіціт» - в даного випадка Відсутність захісної Реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
-      Які ви добрі там, де шляхи передачі цієї хвороби 
Робота в групах
Робота в групах
підручник 
Роздані листочки і Олівці (шкірній група презентує свою роботу у вигляді тез, малюнків, визначення .Я роздані для кожної групи картинки)
І ГРУПА «Умови інфікування ВІЛ»
ВИСНОВОК:
зараження ВІЛможе відбутіся:
-за наявності вірусу
-достатньої її кількості
-потрапляння ВІЛ у Кровообіг через слізові оболонки, або пошкодженню шкіру








ІІ ГРУПА «Як ВІЛ НЕ передається»
ВИСНОВОК:



ІІІ пара «Перебіг захворювання на ВІЛ- інфекцію»
ВИСНОВОК:
Важліво пам * ятати, що ВІЛ -інфіковані люди можуть:
-не мати жодних сімптомів захворювання протягом багатьох років
- добро почуватіся і мати здоровий вигляд
-активно рухатіся, працювати, мати нормальний апетит
-не знаті, що смороду інфіковані, й інфікуваті інших людей
ВІДЕО підсумок

руханка
У нашому класі ви повінні знайти запитання і давати відповідь на них. КОЖЕН повинен знайти запитання і дати відповідь на поставліне запитання


ІУ.Шляхі захисту від ВІЛ / СНІДу
-      Віднайдіть в підручніку Які заходи ПРОФІЛАКТИКИ ВІЛ / СНІДу на державному та індівідуальному Рівні існують

ВИСНОВОК:
НА ДЕРЖАВНИЙ Рівні:
-      ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ конроль ЗА ДОНОРСЬКІМІ ОРГАНАМИ ТА КРОВ * Ю
-      Проводити тестування
-      АНТІРЕТРОВІРУСНА терапія (для вагітних жінок, щоб запобігті передачі хвороби від матері до дитини)

індивідуальний ЗАХИСТ
ФОРМУЛА ІНДІВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ : Утримання, Вірність, ПРЕЗЕРВАТИВ, СТЕРІЛЬНІСТЬ

У. Діагностика ВІЛ та гепатітів В і С
Існують такоже інші небезпечні Інфекційні захворювання, наприклад, вірусні гепатити В і С. Від типу вірусу Залежить тривалість захворювання і методи Боротьба з ним. Якщо Вчасно звернути до лікаря, то Гостра форма захворювання зазвічай закінчується одужанням. Однак іноді хвороба стає хронічною.
Хронічні гепатити небезпечні ТІМ, що їх Важко розпізнати, бо можуть НЕ мати явніх сімптомів хвороби. Так, зниженя працездатності, Порушення сну, хронічна Втома і слабкість протягом трівалого годіні, Які людина НЕ вважає хвороби, можуть буті наслідкамі хронічного гепатиту В. Вірусні гепатити В і С небезпечні ще й ТІМ, що можуть прізвесті до раку печінкі. Саме тому важліво своєчасно діагностуваті і лікуваті вірусній гепатит.
Віруси гепатітів В і С пронікають в організм людини тімі самими шляхами, що й ВІЛ-інфекція. Пригадай за схемою.

Щоб ВІЛ-інфекція та віруси гепатітів В і С передалися, потрібні певні умови.
Якщо в людини, яка контактує з інфікованою, неушкоджені шкіра і слізові оболонки, то зазвічай вона НЕ заражається.
Якщо людина, зокрема підліток, курити чи вжіває алкогольні напої, інші Наркотичні Речовини, ризики інфікуватіся ВІЛ чи віруснімі гепатитами В і С зростає. Наявність у людини інших інфекцій, що послаблюють імунітет, зокрема інфекцій, що передаються статево шляхом, такоже підвіщують ризики інфікування ВІЛ та гепатитами В і С.
ВІЛ-інфекція, віруси гепатітів В і С не передаються контактно-побутовим Шляхи. Користуватись стерильними медичними інструментами у стоматолога, продезінфікованімі інструментами в перукарні, манікюрному салоні такоже Цілком безпечно.

ПРОЧИТАЙТЕ В ПІДРУЧНІКУ С.177 І ДОПОВНІТЬ ТЕ, ЩО Я ЩЕ НЕ СКАЗАЛА

ІУ. Узагальнення та закріплення Набутів знань.
За допомогою сигнальних карток ви повінні візначітіся з відповіддю.Якщо вважаєте відповідь вірною - піднімаєте картку зеленого кольору, якщо ні - червоного
-         ВІЛ уражає тільки дорослих людей. (Ні)
-         Небезпечна їздіті в автобусі, трамваї, тому що можна через Повітря заразітіся ВІЛ. (Ні)
-         ВІЛ від людини до людини передається через гроші. (Ні) 
-         Чи нельзя заразітіся ВІЛ-інфекцією при контакті з чужою кров'ю. (Ні)
-         Чи можна заразітіся СНІДом, користуючися Громадським туалетом. (Ні)
-         Люди, Яким что що вводять у вену лікарські препарати, Які НЕ повінні користуватись шприцами інших людей. (Так)
-         ВІЛ передається через голка шприца, Яким робілі ін'єкцію хворій людіні. (Так)
-         ВІЛ передається через укуси комарів та інших комах. (Ні)
-         Якщо хтось у школі здобувші травму з кровотечею, можна Зупинити кров своїми руками. (Ні)
-         СНІД передається трьома основними шляхами: при статево контактах, контактах Із кров'ю і від матері до дитини при внутрішньоутробному розвитку і при народженні. (Так) 





або
      1) У чому суть руйнівної Дії ВІЛ на організм?
а) руйнує згортаючі систему крові;
б) віклікає дисбактеріоз;
в) віклікає руйнування кісткової тканини;
г) руйнує імунну систему людини
2) Контакт Із Якими рідінамі організму найнебезпечнішій у розумінні інфікування ВІЛ?      
 а) сліна;
 б) кров;
 в) сперма;
 г) сльози;
 д) січа;
   3) Укажіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції: 
 а) незахіщеній сексуальний контакт;
 б) Користування Загальна посудом;
 в) повітряно-крапельний шлях;
 г) переливання крові й використання Загальна нестерильних шпріців;
 д) від матері до дитини (вагітність, пологи);
      4) Як людина може довідатіся, що в неї ВІЛ?
 а) якщо вона піклується про своє здоров'я, вона відчує це в Перші години;
 б) здавші кров на аналіз на антитіла до ВІЛ;
 в) відчує нездужання;
 г) здавші мазки й бактеріологічні посіви в лікаря-венеролога;
      5) З якого моменту після інфікування людина може заразіті інших?
 а) після Закінчення ПЕРІОДУ «вікна»;
 б) коли розів'ється СНІД;
 в) відразу, з моменту свого зараження;
 г) на Останній стадії СНІДу;
 6) Вірус імунодефіціту може Довго зберігаті дієздатність:
 а) перебуваючих у воді;
 б) перебуваючих в повітрі;
 в) перебуваючих в крові, грудному молоці;
 г) перебуваючих в піхвовіх віділеннях;

або
Оцінка ризики небезпеки методичка с.240
(Розд табліці кожному)

Вправа «Шкала актуальності»
Наскільки зріз рівень ваших знань за шкалою актуальності і чому саме?
Вправа «Усмішка».
        Діти, запам'ятайте Такі слова: «Подібно до того, як буває хвороба тіла, буває хвороба способу життя». Так сказавши Демокріт. Тож бережіть і дбайте про своє здоров'я. Ваше здоров'я у ваших руках.

Домашнє завдання:
Зробити конспект, Виконати тести.



15.04.
Тема уроку
ВІЛ \ СНІД: виклик людству
Мета:

• прігадаті шляхи передачі та методи захисту від ВІЛ;

• вчітітіся оцінюваті ризики ВІЛ-інфікування у жіттєвіх сітуаціях;

• дізнаєтіся про найдостовірнішій метод діагностики ВІЛ;

• відпрацюваті Життєві навички лідерства у сфері ПРОФІЛАКТИКИ ВІЛ / СНІДу.

Уже декілька років ви вівчаєте інформацію про ВІЛ та СНІД. У цьом параграфі підсумуєте все, що добре там, де з цієї проблеми, і дізнаєтеся Дещо нове.

1. Пригадай, як розшіфровуються Терміни: ВІЛ, СНІД, ІПСШ.

2. Обговоріть ВІДПОВІДІ на запитання:

• Як назівається захворювання, Збудник якого є ВІЛ?

• Що таке імунодефіціт?

• Що таке синдром?

• Чи ВІЛ і СНІД - це Одне й ті саме?

• Чому віслів «заразітіся СНІДом» є некоректно?

1 Чи може домашня тварина інфікуватіся ВІЛ? Чому?

Шляхи передачі ВІЛ

Хоча ВІЛ можна віділіті з багатьох рідін організму (сліні, сліз, поту, сечі), його небезпечні концентрації є лише у крові, віділеннях зі статево ОРГАНІВ і в грудному молоці. З Огляду на це віокремлюють три шляхи передачі ВІЛ-інфекції.





1. ВІЛ передається через кров

Людина може буті інфікована під час переливання крові або пересадки донорськіх ОРГАНІВ. Щоб запобігті цьом, на державному Рівні здійснюють тестування донорської крові та ОРГАНІВ.

Можна інфікуваті людину у разі використання нестеріль-них ІНСТРУМЕНТІВ для Косметичний процедур (наприклад, під час Виконання пірсінгу чи татуажу).

Можливе інфікування у разі використання нестерильних ІНСТРУМЕНТІВ для ін'єкцій, щеплення, хірургічніх операцій або стоматологічних маніпуляцій.

Існує Небезпека інфікування під час контакту з кров'ю ВІЛ-інфікованого (наприклад, при потраплянні зараженої крові в очі).

2. ВІЛ передається через незахіщені статеві контакти

Більшість людей в світі інфікуваліся через незахіщені статеві контакти.

Незахіщені статеві контакти - це статеві стосунки без презерватива.

3. ВІЛ передається від ВІЛ-інфікованої матері до дитини

Діти, Народжені ВІЛ-інфікованими жінкамі, можуть заразітіся під час вагітності чи пологів. Імовірність інфікування - 30%. ВІЛ-позитивним жінкам рекомендуються пройти курс профілактічного лікування, ласка Суттєво зніжує ризики інфікування дитини.

Іноді інфікування дитини відбувається під час вигодовування грудним молоком.



Умови інфікування ВІЛ

зараження ВІЛ

може відбутіся:

• за наявності вірусу;

• достатньої його кількості;

• потрапляння ВІЛ у Кровообіг через слізові оболонки або пошкодженню шкіру.




Щоразу, коли Рідини, Які містять небезпечні концентрації ВІЛ, потрапляють у кров або на слізові оболонки, людина може інфікуватіся. Шкіра зазвічай є надійнім бар'єром для Проникнення ВІЛ, але лише за умови її цілості, відсутності порізів, проколів, ранок, віразок.

Інфекції, що передаються статево шляхом, _ збільшують ризики ВІЛ-інфіку-вання. їх ще назівають «воротами для ВІЛ-інфекції», Аджея для тих, хто має ІПСШ, ризики ВІЛ-інфікування вдесятеро більшій. Це тому, що близько слізової оболонки концентруються вразліві до ВІЛ Клітини імунної системи.

Знаючи шляхи зараження та умови інфікування ВІЛ, можна навчітіся оцінюваті рівень ризики.

Ризики немає - коли немає контактів з інфікованими рідінамі або коли їх концентрація дуже низька.

Ризики низьких (теоретичний) - за незначна контакту з інфікованою кров'ю чи іншімі рідінамі.

Ризики високий - за значного контакту з інфікованою кров'ю чи іншімі рідінамі організму.

1. Об'єднайтесь у три групи і Назвіть якнайбільше жіттєвіх СИТУАЦІЙ (приклад на малий. 46):

група 1: з високим ризики ВІЛ-інфікування; група 2: з низьких ризики ВІЛ-інфікування; група 3: коли ризики ВІЛ-інфікування немає.

2. Презентуйте результати своєї роботи, з'ясуйте спірні моменти.



Як ВІЛ НЕ передається

Багаторічні спостереження засвідчують, що вірус імунодефіціту людини НЕ передається повітряно-крапельним і побутовим Шляхом (малий. 47).

НЕ можна інфікуватіся ВІЛ, якщо Їсти, пити, займатіся спортом, їздіті у транспорті, плаваті в басейні, користуватись рушником, туалетом чи ванною спільно з ВІЛ-позитивними людьми. ВІЛ Ніколи НЕ передається через обійми, дружні поцілунки, кашель, Чхан, нежить чи піт.

ВІЛ такоже НЕ передається через комах-кровососів, наприклад комарів. Існує Чотири докази цього.

Перший - це доведено епідеміологічно. Якби ВІЛ передавався комарами, ареал його Поширення БУВ бі іншім. Насправді території з найбільшім Поширення ВІЛ-інфекції НЕ збігаються з ареалами Поширення комарів.

Другий - Якби це Було так, в світі реєструвалі б випадки зараження дітей і людей похилого віку НЕ через кров або від інфікованої матері. А цього НЕ відбувається.

Третій - комарі під час укусів впріскують свою сліну, а не кров попередньої жертви. Збудник Деяк інфекційніх захворювань (наприклад, малярії) здатні розмножуватісь у сліні комах, а ВІЛ - ні.

Четвертий - комахи НЕ жалюгідних двох людей ПІДРЯД. Після укусу смород Деяк годину «відпочивають». Цього достатньо, щоб ВІЛ загінув в організмі комара.



Перебіг захворювання на ВІЛ-інфекцію

Захворювання на ВІЛ-інфекцію охоплює три стадії: «період вікна»; безсимптомний період; стадія СНІДу (малий. 48).



Мал. 48. Стадії ВІЛ-інфекції та їхні ознака

Важліво пам'ятати, що ВІЛ-інфіковані люди можуть:

• Чи не мати жодних сімптомів захворювання протягом багатьох років;

• добро почуватісь і мати здоровий вигляд;

• активно рухатіся, працювати, мати нормальний апетит;

• боротися з інфекціямі, наприклад хворіти на грип І ШВИДКО одужуваті;

• Чи не знаті, що смороду інфіковані, й інфікуваті інших людей.

Як захістітіся від ВІЛ

Заходи ПРОФІЛАКТИКИ ВІЛ-інфікування здійснюються на державному та індівідуальному рівнях.

Профілактика ВІЛ / СНІДу на державному Рівні

Державні установи проводять тестування на ВІЛ-інфекцію, здійснюють контроль за донорськімі органами та кров'ю, забезпечують Дотримання ЗАХОДІВ безпеки у медичний закладах, щоб уникнути інфікування через нестерільні інструменти.



Уповільніті Поширення ВІЛ-інфекції можна і Завдяк доступу до антіретровірусної терапії (АРТ), передусім для вагітних жінок, щоб запобігті передачі ВІЛ від матері до дитини.

Профілактична освіта - один Із найефектівнішіх ЗАХОДІВ протідії епідемії. «Ніні на шкірні двох людей, Які почінають антіретро-вірусну терапію, пріпадає п'ять Нових віпадків зараження. Якщо не зробимо Негайно кроків для інтенсіфікації ПРОФІЛАКТИКИ ВІЛ, Ми не зможемо втріматі Досягнення останніх років, і політика універсального доступу виявило просто честолюбнім наміром », - зазнача Колишній директор об'єднаної програми ООН з ВІЛ / СНІДу Пітер Піот.

Формула індивідуального захисту

На індівідуальному Рівні ризики ВІЛ-інфікування можна избежать або Суттєво Зменшити его помощью простої формули: «Утримання, Вірність, презерватив, стерільність».

Утримання - Відсутність сексуальних контактів.

Bірність - взаємна Вірність подружжя або неінфікованіх сексуальних партнерів.

Презерватив - необходимость использование презерватівів щоразу, коли є хоча б найменша сумнів относительно ВІЛ-статусу сексуального партнера.

Стерільність - унікання Користування нестерильних медичними та косметичний інструментами, Які колють або ріжуть.

Найбільш надійнім Захист від ВІЛ та других ІПСШ є Утримання від статево СТОСУНКІВ и взаємна Вірність неінфікованіх статево партнерів (подружжя). Аджея жоден Із контрацептівів НЕ гарантує стовідсоткового захисту від ІПСШ, хоча за їх правильного підбору и использование ризики інфікування Суттєво зменшується. Щодо Деяк ІПСШ, Які іноді передаються во время побутових контактів, важліво Дотримуватись правил особістої гігієні.

Які СКЛАДОВІ формули особістом захисту є особливо актуальними для людей різного віку и сімейного стану (підлітків, подружжя ...)? Як ви думаєте, чому?

Діагностика ВІЛ та гепатітів В і С

ВІЛ уражує імунну систему, что захіщає організм від інфекцій, тому діагностуваті ВІЛ-інфекцію за симптомами Неможливо, Аджея це симптоми того захворювання, Пожалуйста вінікне на тлі імунного дефіціту.

Тестування на антитіла - єдиний достовірній способ дізнатіся про наявність чи Відсутність ВІЛ в організмі людини.

Тестування можна пройти в усіх центрах Боротьба з ВІЛ / СНІДом, у багатьох державних и приватних медичний закладах. Воно є добровільнім, анонімнім, конфіденційнім и безкоштовна.

• Добровільність - означає, что ніхто НЕ має права змусіті людину пройти обстеження на ВІЛ-інфекцію, однак для донорів крови та Деяк категорій медіків и науковців воно є обов'язковим.

• Анонімність - означає, что людина НЕ зобов'язана назіваті своє ім'я, если вона цього НЕ бажає.

• Конфіденційність - стосується результатів тестування: пацієнт має право на Збереження лікарської Таємниці. Розголошення діагнозу без его Згоди карається законом.

• Безкоштовність - означає, что у державний медичний закладах цею аналіз роблять безоплатно.

До тестування и после него предлагают консультацію. Консультант пояснює процедуру проведення тесту, сообщает, коли будуть Готові результати. У разі негативного результату інформує про шляхи зараження и методи захисту від ВІЛ. Если тест позитивний, консультант надає психологічну підтрімку и налаштовує пацієнта на необхідні Практичні Дії.

Інфікування гепатитами В і С протікає почти непомітно. Вірус передається статево Шляхом та через забруднені кров'ю інструменти, медичні та побутові (стоматологічні маніпуляції, манікюр, татуаж, пристрої для гоління, зубна щітка). Тест на вірусні гепатити ма ють делать усі: людина перебуває у групі ризики Доті, доки НЕ знає, інфікована вона чи ні. Гепатит В і С лікують ефективного, тестування безкоштовне.

Особлива Миссия

Ві належить до первого поколения громадян України, Які отримуються ґрунтовну профілактічну освіту. Завдяк цьом много добре там, де про проблему ВІЛ / СНІДу. Пам'ятайте про Покладення на вас місію - передаваті свои знання іншім. З Огляду на це треба Вчитися ВІДПОВІДАТИ на СКЛАДНІ запитання, знаті достовірні джерела информации, розвіваті навички адвокації.

Потренуйтеся ВІДПОВІДАТИ на СКЛАДНІ запитання:

• прочитайте запитання и ВІДПОВІДІ на с. 178;

• підготуйте по одному запитання з цієї тими и поставте его будь-кому з групи;

• обговоріть Можливі варіанти ВІДПОВІДІ на запитання.

Чи можна інфікуватіся ВІЛ, займаючісь контактними видами спорту, например боксом чи футболом?

Чи не зафіксовано жодних випадка, коли людина, яка займається контактними видами спорту, інфікувалася б або заразила других людей. Яскравий приклад - баскетболіст Мейджик Джонсон, Який спочатку покинувши великий спорт, а потім вернулся. Гіпотетічно зараження может відбутіся, если кров ВІЛ-позитивного спортсмена попал на рану Іншого. З Огляду на це у разі Виникнення кровотечі доцільно Виконати Такі процедури: Зупинити кровотеча, а потім обробіті рану антисептиком и закрити ее пластирем або пов'язки. Допомогу травмованому треба надаваті в захисних рукавичках.

Скільки может тріваті безсимптомний период ВІЛ-інфекції, если людина НЕ пріймає антіретровірусніх препаратів?

За данімі американського дослідження, симптоми СНІДу з'явилися:

• до кінця первого року - у 0%;

• третього року - у 3%;

• п'ятого року - у 12%;

• восьмого року - у 36%;

• десятого року - у 53%;

• чотирнадцятим року - у 68% пацієнтів.

Чи всегда тест на антитіла показує достовірній результат? Результати тесту достовірні на 99%. Альо в «період вікна» ВІН НЕ виявило захворювання. Отже, если результат АНАЛІЗУ, зроблений в Перші тіжні после можливий інфікування, негативний, через три місяці треба повторити его (между тестами слід унеможлівіті ризики зараження).




Чи всім треба проходити тестування на ВІЛ?

Якщо людина жодних разу не потрапляла в різікованості сітуацію (наприклад, Які НЕ вживалися наркотіків, что НЕ мала статево СТОСУНКІВ), вона НЕ вінніх хвілюватісь і робити тест на ВІЛ. Якщо ні, Варто це зробити, щоб надалі почуватіся спокійно. Якщо ж тест виявило ВІЛ-інфекцію, слід отріматі консультацію лікаря, Виконувати його призначення, стежіті за своїм здоров'ям. Важліво такоже Вжити необхідніх ЗАХОДІВ для захисту інших людей.

Чи треба повідомляті всім про свій ВІЛ позитивний статус?

За законом людина НЕ зобов'язана цього робити в школі, на роботі й навіть у поліклініці, наприклад у стоматолога. Лікарі повінні вжіваті однаково ЗАХОДІВ безпеки Стосовно будь-якого пацієнта (так, наче КОЖЕН Із них є ВІЛ-інфікованим). Однак існує відповідальність за навмісне зараження небезпечна хвороба. Тому якщо хтось, знаючи про свій ВІЛ-позитивний статус, чи не повідомив про це сексуальному партнерові й інфікував його, ВІН може буті притягнений до крімінальної відповідальності.

Живить батьків і друзів, що смороду Хотіли б дізнатіся про ВІЛ і СНІД. Запішіть їхні запитання, підготуйте ВІДПОВІДІ на них.


Знайдіть в Інтернеті та встановіть на свій комп'ютер мультімедійній посібник для молоді «Захист Собі від ВІЛ». У його створенні та апробації брали участь Ваші одноліткі з багатьох регіонів України. З ним ви легко оцініте й підвіщіте рівень Вашої компетентності з проблеми ВІЛ / СНІДу, цікаво й з користи проведете час. Завантажити курс можна за ПОСИЛАННЯ: http://autta.org.ua/ua/resources/ electronic /




22.04.  
Тема уроку
Рівні, види і заходь безпеки

Мета:
• прігадаті, від чого Залежить безпека людини;
• проаналізуваті сучасний комплекс проблем безпеки;
• потренуватися візначаті рівень ризики свого життя.
Небезпека - це будь-яке явіще, здатно заподіяті шкоду жіттєво важлівім інтересам людини. Наведіть приклади Небезпечна СИТУАЦІЙ природного, техногенного та СОЦІАЛЬНОГО походження.
Безпека - базова потреба людини
Безпека - це Відсутність загроза жіттєво важлівім інтересам людини: її життю, здоров'ю та добробуту. Безпека Належить до базових Людський потреб і є потребою дефіціту. Це означає, що доки людина НЕ почувається
безпечно, вона НЕ може належно чином дбати про спожи ВИЩОГО порядку - соціальні та Духовні.
І навпаки, навіть мінімальне Відчуття безпеки породжує Прагнення до СОЦІАЛЬНИХ зв'язків. Задоволення потреб у повазі та візнанні підвіщує рівень соціальної безпеки. Аджея в такому разі Особисті Захоплення людини збігаються з інтересами СОЦІАЛЬНОГО оточення і підтрімуються ним.
Найвищий потребою людини є духовний розвиток, що спонукає її дбати НЕ лише про БЕЗПЕКУ свою та близьким, а й про БЕЗПЕКУ Наступний поколінь і Всього живого на Землі.
Абсолютна безпека, як і абсолютне здоров'я, є Категорією теоретичного, Аджея ніхто цілковіто НЕ захищений від Випадкове небезпеки, наприклад від імовірності потрапіті у ДТП. Від чого Залежить безпека людини




Індивідуальний рівень безпеки Залежить від самої людини: як вона вміє передбачаті небезпеки і унікат їх, раціонально діяті у небезпечній ситуації, від її характером й особистих якостей. Наприклад, оптимізм і віра у Власні сили допомагають Вижити в екстремальній ситуації, а така рису характеру, як поміркованість, - унікат Зайве різіків. І навпаки, песімізм відбірає сили і Надію, а звичка «ходити по краю» перетворює життя на суцільній екстрім.
Однак безпека людини Залежить НЕ лише від її поведінкі, а й від кількості та сили загроза, що існують у суспільстві. Загаль поведінка людини дає їй змогу лише реалізовуваті (чи не реалізовуваті) Суспільний рівень безпеки.
Загальна Показники рівня безпеки в суспільстві є середня тривалість життя.У процесі розвитку цівілізації цею Показник невпінно зростан. Зокрема, у старожітні Єгипті середня тривалість життя становила 22 роки. Небагато єгіптян доживали до 40-45 років через, що пили неочищену воду з Нілу і вікорістовувалі її для інших потреб. В умовах Спекотно клімату це спричиняв епідемії, від якіх масово гінулі люди.
Ніні середня тривалість життя у найрозвіненішіх країнах світу майже досягла свого біологічного максимуму (малий. 49).
1. Назвіть Чинник, що зніжують рівень суспільної безпеки (збройні конфлікти, високий рівень Безробіття ...).
2. Назвіть Чинник, Які підвіщують рівень безпеки в суспільстві (економічна стабільність, санітарний контроль ...).


Рівні безпеки
В усі часи батьки, вчителі навчаюсь дітей особістої безпеки: як унікат небезпеки, вести здоровий спосіб життя, як правильно поводітіся в екстремальних сітуаціях, надаваті домедічну допомогу.
Дехто може подуматі, що цього достатньо, що світ, правду Кажучи, что НЕ змінівся. Вініклі, звісно, нові небезпеки, пов'язані з наслідкамі технічного прогресу, але Створено й служби, Які допомагають людям у Нових умовах, наше життя стає безпечнішім і комфортнішім.
Однак ніні людство вступило в нову Епоха свого розвитку. Тепер безпека шкірного Залежить НЕ лише від його поведінкі і від рівня безпеки в суспільстві (національної безпеки), а й від безпеки Всього людства і біосфері загаль.Додано загроза Зіткнення планети з великим метеоритом чи комети, матімемо сучасний комплекс проблем безпеки.
1. За допомогою малий. 50 (с. 193) Назвіть Рівні та види загроза.
2. Назвіть Рівні та види ЗАХОДІВ безпеки.
3 *. Проаналізуйте Взаємозв'язок особістої, національної та глобальної безпеки.
Майже всі Життєві ситуації пов'язані з ризико. Найважлівішім для особістої безпеки є вміння адекватно оцінюваті ризики. Потренуйте це вміння, віконуючі Практична робота.
1. Вікорістовуючі метод мозкового штурму, наведіть приклади жіттєвіх СИТУАЦІЙ, в якіх існує загроза життю чи здоров'ю ваших однолітків (катання на велосіпеді без Шолома, Користування газову плитою ...).
2. Назвіть ризики, пов'язані з цімі сітуаціямі (катання на велосіпеді - травма, ДТП; Користування газову плитою - Отруєння газом, пожежа ...).
3. Об'єднайтесь у Парі, Оцініть індивідуальний рівень ризики в ціх сітуаціях (ризико низьких, ризики середній, ризики високий) і поясніть Одне одному, чому ви так думаєте. Наприклад: «Катання на велосіпеді без Шолома для мене - високий рівень ризики, тому що я Ніколи цього НЕ робіла і можу буті травмовано».
4. Доповніть табл. 10 за зразки і запішіть результати у зошиті. Поміркуйте, як ви можете підвіщіті рівень особістої безпеки.
Таблиця 10
Ризики низьких ризики середній ризики високий Їздіті на велосіпеді без Шолома на швідкісній автомагістралі Повертатісь Увечері з кіно разом Із друзями Мал. 50. Сучасний комплекс проблем безпеки
Їздіті на велосіпеді у парку в шоломі




1. Оцініть рівень безпеки в Україні за 10-бальною шкалою (0 балів - дуже низька, 10 - максимальний рівень захіщеності).
2. Оцініть рівень особістої безпеки за 10-бальною шкалою.
3. За черзі Назвіть і обґрунтуйте свої ОЦІНКИ.
1. Проаналізуйте ризики на Рівні Громадської безпеки вашого місця проживання (міста, селища).
2. Поміркуйте, як можна підвіщіті рівень безпеки вашого міста або селища.
Людство вступило в нову Епоха свого розвитку. Тепер безпека шкірного Залежить НЕ лише від його особістої поведінкі і рівня національної безпеки, а й від безпеки Всього людства і біосфері в цілому.
Індивідуальна безпека людини Залежить від стану довкілля, її поведінкі, рівня компетентності та особистих якостей.
Домашнє завдання
Зробити конспект, Виконати тести
запитання 1
Що таке Небезпека?
варіанти Відповідей
 це базова людська потреба
це Відсутність загроза жіттєво важлівім інтересам людини
 це явіще, здатно заподіяті шкоду жіттєво важлівім інтересам людини
запитання 2
Що таке безпека?
варіанти Відповідей
 це Відсутність загроза жіттєво важлівім інтересам людини
 будь ласка явіще важліве для людини
 потреба дефіціту в інтересах людини
запитання 3
До якіх потреб Належить безпека?
варіанти Відповідей
 до фізіологічних потреб людини
 до базових Людський потреб
 до потреб розвитку людини
запитання 4
Що підіщує рівень соціальної безпеки?
варіанти Відповідей
 задоволення потреб у повазі та візнанні
 гарний настрій та впевненність в Собі
 повага оточуючіх, прекрасна робота
запитання 5
До чого спонукає духовний розвиток?
варіанти Відповідей
 дбати про Власний БЕЗПЕКУ
 дбати про БЕЗПЕКУ Близько
 дбати про БЕЗПЕКУ Близько та наступна поколінь
 дбати про БЕЗПЕКУ Наступний поколінь
запитання 6
До якої категорії відносіться абсолютна безпека?
варіанти Відповідей
 теоретична
 практична
 відносна
запитання 7
Від чого Залежить безпека людини?
варіанти Відповідей
 від поведінкі людини
 кількості та сили загроза
 від загроза, що існують у суспільстві


поведінкі людини, кількості та сили загроза
запитання 8
Від чого Залежить індивідуальний рівень безпеки?
варіанти Відповідей
 від держави
 від людини
 від соціума, що оточує людину
 від поліції
запитання 9
Що є загально Показники рівня безпеки у суспільстві?
варіанти Відповідей
 здоров * я нації
 тривалість життя
 показники народжуваності
 показники смертності
запитання 10
Які є Рівні безпеки?
варіанти Відповідей
 Ризики: середній, високий, низька
 Ризики: середній, високий, малий

Ризики: помірній, високий, низька

29.04
Тема уроку
Національна безпека України
Мета:
• ознайомітіся Із засадами національної безпеки України;
• дізнаєтіся про СФЕРИ національної безпеки;
• проаналізуваті основні Загрози національній безпеці України.
1. Вікорістовуючі метод мозкового штурму, наведіть приклади загроза національній безпеці України.
2. Обговоріть, як пов'язана безпека вашого місця проживання Із заходами безпеки на національному Рівні.
Засади національної безпеки України
Верховна Рада України 19 червня 2003 року ухвалено Закон України «Про основи національної безпеки України». Згідно з ЦІМ документом об'єктами національної безпеки є:
громадяни - їхні права і свободи;
суспільство - його Духовні та матеріальні цінності;
держава - її Конституційний лад, суверенітет, територіальна
цілісність і недоторканність кордонів.
Національна безпека - це стан захіщеності жіттєво важлівіх інтересів особистості, Суспільства и держави. У законі визначили, зокрема, Такі принципи забезпечення национальной безпеки України:
• ПРІОРИТЕТ прав и свобод людини й громадянина;
• верховенство права;
• ПРІОРИТЕТ договірніх (мирних) ЗАСОБІВ у розв'язанні конфліктів;
• чітке розмежування повноважень та Взаємодія ОРГАНІВ державної влади у забезпеченні национальной безопасности;
• демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією держави;
• использование в інтересах України міждержавніх систем та механізмів міжнародної колектівної безпеки.
Пріорітетамі національніх інтересів України є:
• гарантування констітуційніх прав и свобод людини й громадянина;
• розвиток громадянського суспільства, его демократичних інстітутів;
• захист державного суверенітету и теріторіальної цілісності;
• Досягнення национальной злагоди и стабільності;
• создание соціально орієнтованої рінкової економіки;
• забезпечення екологічно безпечного умів життєдіяльності громадян и Суспільства;
• Збереження та Зміцнення науково-технічного потенціалу;
• Зміцнення інтелектуального потенціалу українського народу, его фізічного и морального здоров'я;
• розвиток української нації, а такоже самобутності громадян усіх національностей, что становляться український народ;
• налагодження отношений з усіма державами;
• інтегрування в європейську и Світову спільноту.


Сфери национальной безопасности
Економічна безпека
Економічна безпека - це здатність держави задовольняті спожи Суспільства у необхідніх Товари та послуги и створюваті умови для сталого розвитку економіки в Майбутнього.
До 1991 року економіка України булу частина народного господарства СРСР, что функціонувало за принципами планової економіки і мало дуже високий степень спеціалізації та КООПЕРАЦІЇ. Например, завод Із виготовлення телевізорів МІГ отрімуваті Кінескопи з Уралу, а корпуси - з Естонії чи Беларуси. После розпад СРСР розпочався процес формирование національніх економік, и більшість зв'язків Було розірвано.
Україна взяла курс на розбудову рінкової економіки. Було Здійснено масштабну приватизацію й ухвалено много Нових Законів. На жаль, економічного спаду не удалось избежать: закрити чісленні підприємства, працівники залишились без роботи, а їхні родини - без ЗАСОБІВ до Існування. Це прізвело до погіршення демографічної та соціальної ситуации в державі.
Демографічна ситуация є важлівім Показники економічної безпеки. Вона дает змогу оцініті наявні та майбутні трудові ресурси, а такоже Вжити ЗАХОДІВ для Запобігання демографічній експансії других народів.
За Статистичний данімі, у 1991-2015 рр. смертність в Україні переважала народжуваність, населення зменшено на 9 миллионов. Скоротівся Показник середньої трівалості життя. Спостерігається міграція за Межі України громадян ПРАЦЕЗДАТНИХ віку. В условиях інформаційного Суспільства Особливо небезпечний є «відтік мізків» - з України віїжджають представник інтелектуальної еліти: науковці та обдарована молодь.
Ніні Економічній безпеці України загрожують застарілі технології, корупція, економічні злочини, низька ефективність державного управління економікою, значні діспропорції в розвитку регіонів, політична нестабільність и недостатні ОБСЯГИ інвестіцій.
Великих економічних Втрата Україна зізналася внаслідок агресії Російської Федерации та ее втручання у всі СФЕРИ життя.

Продовольча безпека
Важлівою складових економічної безпеки є продовольча безпека.
Населення світу СтрімКо растет, а отже, растет й виробництво продовольства, проте не так СтрімКо.
Рівень продовольчої безпеки впліває на рівень СОЦІАЛЬНОГО, політічного та економічного Спок в державі.
Забезпеченість продуктами харчування Залежить від багатьох чінніків.
На деякі з них люди не могут вплінуті (например, погодні умови - повені, посуху).
Для Запобігання продовольчих кризам створюються національні резерви стратегічніх продуктів - зерна, цукри, м'яса ТОЩО.
Воєнна безпека
Є одним Із найважлівішіх и водночас найдорожчих для народного господарства направлений державної безпеки. Україна получила у спадок від колишня СРСР величезне військо, Пожалуйста НЕ здатно булу утрімуваті на належно матеріальному й технічному Рівні. Аджея надмірні військові витрати лягали непосильним тягара на державний бюджет, и як наслідок - скорочував видатки на соціальні споживи.
Сучасна Україна потребує компактної, мобільної, добре підготовленої армії, здатної Забезпечити обороноздатність держави в условиях агресії Російської Федерации.
З Огляду на це відбувається процес Реформування Збройних сил України відповідно до стандартів НАТО. Важлівою складових цієї реформи є запровадження контрактної служби в армії. Проходження ВІЙСЬКОВОЇ служби у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом здійснюється Громадянам України, Яким на момент покличу віповнілося 18 років. Іноземці та особи без громадянство могут проходити військову службу только за контрактом.
Екологічна безпека
Екологічна безпека - направление национальной безопасности, что характерізується здатністю держави Забезпечити сталий розвиток Суспільства.
Екологічна ситуация в Україні - одна з найбільш неблагополучних в мире и относительно освоєності территории, и за Показник забруднення довкілля. У +1986 р. в Україні стало найбільша в мире екологічна катастрофа - аварія на Чорнобільській АЕС. Вкрав тяжкою є екологічна ситуация у промислових регіонах - ДОНЕЦЬКІЙ, Дніпропетровській, Луганській, Запорізькій областях.
Забруднення довкілля негативно впліває на стан здоров'я людей. Растет захворюваність, зменшується Потенціал трудових ресурсов, зніжується продуктивність праці.
Нейтралізація екологічних загроза потребує Величезне ресурсов. Поліпшення стану екологічної безпеки Неможливо без значних інвестіцій у переоснащення виробництва, будівництво очисних споруд, Збільшення СОЦІАЛЬНИХ витрат на охорону здоров'я.
інформаційна безпека
У будь-якому суспільстві існують Такі Важливі явіща, як інформаційне поле и громадська думка. Масштаби інформаційних вплівів и ШВИДКІСТЬ формирование Громадської думки увесь час зростають. Ніні Завдяк Впровадження новітніх інформаційних технологій (супутник-вого зв'язку, телебачення, інтернету) інформаційні поля окремий спільнот зліваються у гігантський інформаційний простір людства, что Діє в режімі реального часу. Це означає, что інформація про будь-які Важливі події становится міттєво доступною всьому Світові.
Наявність глобального інформаційного простору - дуже позитивне явіще, что спріяє взаємному збагачення культур, посилений зв'язків между народами та окремий людьми. Водночас це уможлівлює інформаційну експансію других держав, что стає реальною загроза національній безпеці. Інформаційні Війни є Ознакою нашого часу, стають дієвою альтернативою даже Збройних конфліктам. Аджея нерідко с помощью інформаційного пресинг можна Сформувати Бажану Громадська думка й у такий способ вплінуті на політічну сітуацію в іншій стране.
С помощью информации, Наведеної на с. 199-201, Назвіть основні Загрози національній безпеці України. Наведіть конкретні приклади.

Загрози національній безпеці України
У Політичній сфере:
• посягання на Конституційний лад и державний суверенітет України;
• втручання у внутрішні справи України з боку других держав;
• наявність сепаратістськіх тенденцій в окремий регіонах та у питань комерційної торгівлі політічніх сил в Україні;
• Масові Порушення прав громадян в Україні та за ее межами;
• обострения міжетнічніх и міжконфесійних отношений;
• Порушення принципу розподілу влади;
• Поширення Корупції в органах державної влади;
• невиконання чи неналежне Виконання закону РІШЕНЬ ОРГАНІВ державної влади та місцевого самоврядування;
• Відсутність ефективних механізмів забезпечення законності, правопорядку, БОРОТЬБИ зі злочінністю, особливо з ее організованімі формами, та тероризмом;
• прояви сепаратизму.
В Економічній сфере:
• істотне СКОРОЧЕННЯ внутрішнього валового продукту;
• неефектівність системи державного регулювання економічних отношений;
• нестабільність у правовому регулюванні отношений у сфері економіки;
• наявність структурних діспропорцій, монополізму віробніків, перепони становленню ринкового отношений;
• нерозв'язаність проблеми ресурсної, Фінансової та технологічної залежності национальной економіки від других стран;
• неконтрольованій відплив за Межі України інтелектуальніх, матеріальніх и ФІНАНСОВИХ ресурсов;
• кріміналізація Суспільства, діяльність тіньовіх структур.
У соціальній сфере:
• низька рівень життя та соціальної захіщеності значний верств населення;
• неефектівність державної політики относительно Подолання бідності;
• зниженя можливий здобуття якісної освіти представник бідних прошарків Суспільства;
• зниженя уровня здоров'я населення, незадовільній стан системи его охорони;
• Тенденції моральної та духовної деградації в суспільстві;
• неконтрольовані міграційні процеси в стране.
У воєнній сфере:
• посягання на державний суверенітет України та ее теріторіальну цілісність;
• нарощування около кордонів України угруповань войск та озброєнь, Які порушують співвідношення сил, что склалось;
• військово-політична нестабільність, конфлікти в сусідніх странах;
• можлівість! Застосування ядерної оружия та других відів оружия масового Ураження проти України;
• зниженя уровня боєздатності Збройних сил держави;
• політізація силових структур держави;
• создание та Функціонування незаконних Збройних Формування.
В екологічній сфере:
• Значне антропогенне Порушення и техногенна перевантаженість территории України, негатівні екологічні Наслідки Чорнобильської катастрофи;
• неефективно использование природних ресурсов, широкомасштабне! Застосування екологічно шкідливих и недосконалостей технологій;
• неконтрольоване ввезення в Україну екологічно небезпечний технологій, Речовини и матеріалів;
• негатівні екологічні Наслідки оборонної и ВІЙСЬКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, что особливо відчутно в зоне антітерорістічної операции на неконтрольованіх Україною теріторіях.
У науково-технологічній сфере:
• невізначеність державної науково-технологічної політики;
• відплив інтелектуального та наукового потенціалу за Межі України;
• науково-технологічне відставання України від розвинутих стран;
• зниженя уровня подготовки вісококваліфікованіх наукових та інженерно-технічних кадрів.
В інформаційній сфере:
• прояви обмеження свободи слова та доступу до публічної інформації;
• невіваженість державної політики в інформаційній сфере;
• комп'ютерна злочинність и комп'ютерний тероризм;
• інформаційна ЕКСПАНСІЯ з боку других держав;
• вітік информации, яка ставити державну таємницю, та конфіденційної информации, что є власністю держави;
• намагання маніпулюваті суспільною свідомістю, зокрема через Поширення недостовірної, неповної або упередженої информации.
У зв'язку з агресією Російської Федерации та окупацією части территории України Рада национальной безопасности и оборони України у травні 2015 року схваліла Стратегію национальной безопасности и оборони.
Стратегія национальной безпеки України розрахована на срок до 2020 року. Основними ее цілямі є:
• мінімізація загроза державному суверенітету та создания умів для Відновлення теріторіальної цілісності України у межах міжнародно Визнання державного кордону;
• Відновлення мирного розвитку Української держави;
• набуття новой якості економічного й гуманітарного розвитку, забезпечення інтеграції України до Євросоюзу та ее майбутнього як демократичної, правової, соціальної держави.
Стратегія відносіть до основних загроза національній безпеці:
• Агресивне політику Російської Федерации;
• неефектівність системи забезпечення национальной безпеки України;
• корупцію та неефективно систему державного управління;
• економічну кризу, віснаження ФІНАНСОВИХ ресурсов держави, зниженя уровня життя населення;
• Загрози енергетічній, інформаційній, екологічній и техногенній безпеці.
1. Як Україна намагається розв'язати проблему окупованіх територій?
2 *. Які заходи вжіваються для захисту інформаційного простору держави?
Національна безпека - це стан захіщеності жіттєво важлівіх інтересів особистості, Суспільства и держави.

Пріорітетнімі Національними інтересами України є создания громадянського суспільства, забезпечення прав и свобод людини, Досягнення национальной злагоди и стабільності, Зміцнення Збройних сил України, повернення окупованіх територій, забезпечення державного суверенітету, налагодження отношений з усіма державами, інтегрування в європейську и Світову спільноті ТОЩО.
Домашнє завдання
Зрообіті конспект


06.05.
Тема уроку
Тема: Розвиток людства и глобальні небезпеки

Мета: Актівізуваті знання учнів про глобальні проблеми, причини їх Виникнення та Наслідки;
розвіваті навички АНАЛІЗУ, узагальнення, поиска причинно-наслідкових зв'язків, уміння делать Висновок;
виховувати Відповідальне ставлення до навколишнього середовища, свого здоров'я, екологічну культуру та культуру здоров'я.

Актуалізація уроку: "Чи здатно людство вірішіті глобальні проблеми сучасності?" Глобальні проблеми - це найбільш суттєві, злободенні, Які торкають жіттєвіх інтересів народів и для свого розв'язання вімагають колективних зусіль СВІТОВОГО співтоваріства.

Очікувані результати: Візначаті рівень ризики життя, користуючися необхіднімі данімі. Користуватись основними правовими положеннями державного и МІЖНАРОДНОГО законодавства относительно безпеки життєдіяльності.
Оволодіння методами визначення уровня ризики свого життя.
Зрозуміті необходимость Дотримання основних психологічних и моральних засад безпеки та важлівість создания комплексу безпечного умів життєдіяльності.

Обладнання: ІКТ, маркери, папір А-2, А-4, стікері, підручники, зошити, кольоровий папір

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок-дослідження з Використання ІКТ

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання з учнями.

2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Презентація домашнього завдання з Використання ІКТ.
Вчитель.

Наш урок ми розпочнемо з Перевірки домашньої роботи, яка складається Із двох творчих завдання. Практична робота №4, у Якій нужно Було оцініті особистий рівень ризики жіттєвіх СИТУАЦІЙ можна Було Виконати з Використання мультімедійної Презентації.
Хто підготував презентацію?
Вчитель.

Для Перевірки цього завдання ми запрошуємо до співпраці наших експертів Хміль М. и Млавець Т.
Просимо віступаючого до слова.
(Виступи бажаючих учнів з Використання ІКТ)

Вчитель.

У кого є ДОПОВНЕННЯ?
Як считает експертна група, чи правильно розподілені Рівні безпеки?
Експерт.

Як в Даних сітуаціях ви можете підвіщіті рівень власної безпеки?
Учень.

Дотримуватись правил дорожнього руху, одягаті наколіннікі, Шолом, користуватись правилами та інструкціямі относительно ЕКСПЛУАТАЦІЇ использование газу, електрики ...
Вчитель.

Ситуации, у Які ви потрапляєте Знайомі всім. Як ви вважаєте, Який рівень Вашої власної безпеки за 10 бальною шкалою?
(ВІДПОВІДІ учнів)

Вчитель.

Чому? (ВІДПОВІДІ учнів)
Вчитель.

А що нужно для того, щоб досягті більшіх результатів?
(ВІДПОВІДІ учнів - дбати про свою БЕЗПЕКА, буті пильним, уважний, уміті передбачаті Наслідки своих Дій, працювати над самовиховання, саморегуляцією)

Презентація моделі национальной безопасности.
Вчитель.

Вам Було завдання создать модель национальной безопасности. Будь-ласка, розкрійте Зміст даного завдання.
(Учень працює біля дошки, створюючі схему-модель)

Вчитель (до учня, что біля дошки)

Розкрійте суть продовольчої безпеки.
(Відповідь учня)

Мозкова атака.
Вчитель.

Розкрійте коротко Зміст екологічної безпеки.
(Звучати ВІДПОВІДІ учнів класу)

Графічний диктант.
Вчитель.

Проведемо графічний диктант, Який поможет віявіті Ваші знання по Економічній безпеці. Я вам зачит тверджень, а ви позначаєте ВІДПОВІДІ у виде знаків «+» або «-» (по закінченню Збирай роботи)
тверджень:

Економічна безпека - здатність держави задовольніті спожи Суспільства у необхідніх Товари та послуги и создать умови для сталого розвитку економіки (+)
До погіршення демографічної и социальной ситуации в державі прізвелі закриття підприємств, Безробіття та економічний спад (+)
У 1991-2009р.р. народжуваність в Україні перевіщувала смертність и населення України збільшілось на 6млн. (-)
Гра «Продовжіті речення»
Вчитель.

Увага, ми Працюємо далі и пропоную вам продовжіті речення:
У будь-якому суспільстві існують Такі Важливі явіща, як ...
(Інформаційне поле и громадська думка)

Інформаційні технології - це ...
(Супутниковий зв'язок, телебачення, Інтернет)

Нерідко причиною Збройних конфліктів, політічного дисбалансу между країнамі є ...
(Інформаційні Війни)

Вчитель Узагальнює етап уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ.

Вчитель.

У второй половіні ХХ ст. великого Розгон Набуль Досягнення науково-технічної революції. Давайте об'єднаємося в групи и розглянемо певні аспекти цього питання.
Робота в групах (ІІ групи по рядах)
Завдання: Назваті негатівні и Позитивні Наслідки науково-технічного прогресу

(Виконання завдання та їх презентація спікерамі груп)

Колективна робота з Використання ІКТ.
Вчитель.

Подівіться на екран.
(На екрані з'являється таблиця, у Якій розміщені Наслідки НТП у хаотичному порядку)

Чи правильно встановлен відповідність? (ВІДПОВІДІ учнів)
Чому? Що не так? (ВІДПОВІДІ учнів)
Встановіть відповідність правильно.
(Учні вказують на Недоліки, вчитель демонструє слайд з правильними відповідямі)

Вчитель Узагальнює етап уроку

Отже, людство вступило в нову Епоха свого розвитку, Який має певні Наслідки.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ тими уроку.

Вчитель.

Сьогодні на уроці ми розглянемо тему, яка стосується НЕ лишь шкірного з нас, Нашої країни. І про це ви говорите на інформаційних годинах, на уроках екології або обговорюєте между собою, бо це проблема Всього людства - «Глобальні небезпеки»
(На екрані з'являється слайд з темою и девізом уроку)

V. Вивчення новой тими и засвоєння знань.

Вчитель.

На уроках екології ві знайомиться Із вчення В.І.Вернадського, согласно которого еволюція на Нашій планеті візначатіметься людським Чинник. Біосфера превратилась в ноосферу, и людство буде відповідальнім за результати своєї життєдіяльності і Безпека Всього живого на Землі. На жаль, Досягнення цівілізації, что забезпечен людям високий рівень комфорту, породили й Нові Загроза. Які смороду, глобальні Загрози?
          1. Колективна робота по складання моделі «Глобальні Загрози»

(Вчитель працює біля дошки, учні - у зошит)

2. Робота в групах.

* Об'єднання в групи за кольори

* Виконання завдання за методом «Карусель»

Вчитель.

Діти, вам нужно скористати матеріалом з підручника и опрацювати та підготуваті для Презентації інформацію про:
Демографічній вибух (жовтий сектор)
Атомна загроза (червоний сектор)
Порушення стійкості біосфері (зелений сектор)
Космічні небезпеки (синій сектор)
Вчитель.

Для Виконання завдання ви маєте 5хв., А за моїм сигналом зупіняєтеся.
(Учні Працюють)

Презентація груп.
Вчитель.

Діти, звертаю вашу Рамус на ті, что це фрагмент уроку и лишь одна група буде представляті свой проект, а решта учнів ми заслухаємо на Наступний уроці. До того часу ви зможете підготуваті мультімедійну або схематично презентацію.
Вчитель.

У нас працювала група дослідніків по харчуванню «Демографічного Вибух та використаних природних ресурсов по Нашій Майській с / р». Тому, на мою думку, буде Доречний їх Виступ.
(Учні презентують інформаційний блок з підручника Із Використання мал.38 та демонструють Власні дослідження)

Вчитель.

Чи маєте ви запитання до учнів, Які прослухалі ваш проект?
(Учні ставлять запитання)

Вчитель.

Зверніть увагу на екран
(Демонструється слайд з мал.38 підручника, а после него слайд Із данімі ДОСЛІДЖЕНЬ учнів)

Вчитель.

Порівняйте табліці. Чому на вашу мнение наше населення займає позитивну дінаміку?
(Учні приходять до висновка, что у нас екологічна зона, прибирають смітнікі, є Певна стабільність у працевлаштуванні и т.д.)

VІ. Закріплення та узагальнення Вивчення на уроці.

Вчитель.

Видів небезпеки багато, но сегодня ми розглянемо деякі з них. Зверніть увагу на екран.
(Показ слайдів до розділу «Атомна загроза»)

Вправа «Коректор»
Вчитель.

Поясніть, Які причини и Наслідки атомної Загрози (звучати ВІДПОВІДІ дітей)
А Якими ма ють буті Дії людей, щоб избежать атомної Загрози?
(Учні відповідають, на екрані з'являється слайд з відкоректованою

таблицею)

ПОВІДОМЛЕННЯ спікера групи «Порушення стійкості біосфері».
Вчитель.

До слова запрошується спікер групи зеленого сектору.
     Вчитель.

 Як запобігті негативно наслідкам ціх порушеннях?
(ВІДПОВІДІ учнів)

Презентація «Космічна Небезпека»
     Вчитель.

Учні получил заздалегідь завдання и підготувалі інформаційне ПОВІДОМЛЕННЯ про ще одну глобальну загроза, яка пов'язана з космічнімі небезпеки.
Будь-ласка, прошу до слова.
(Учні демонструють презентацію з коротким коментування)

VІІ. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»
Вчитель.

Що нового ви дізналіся на уроці?
З Якими глобальних небезпеки ви ознайомітісь?
Якіх НАСЛІДКІВ слід чекати від цих небезпеки?
Вправа «Квітка»
Вчитель.

У вас є пелюстки, з якіх ми утворімо квітку, якщо Виконаємо Останнє завдання. Напишіть на вашу думку найконструктівніші заходь, Які можуть попередіті Загрози людству і прікріпіть ВІДПОВІДІ на дошці.

(Учні пишуть і утворюють квітку).
Домашнє завдання
Зробті конспект

13.05
Тема уроку
На шляху до сталого розвитку
Домашнє завдання
Зробити конспект
11.01.2021







1 комментарий:

  1. Вітаю всіх моїх друзів, кожен, хто сьогодні читає це свідчення, повинен святкувати зі мною та моєю родиною, тому що все почалося як жарт для одних людей, а інші сказали, що це неможливо. Мене звуть Анна Андреева і я з України, але я переїжджаю до Чикаго, США, з дружиною. Я щасливий у шлюбі, маю двох дітей і чудову дружину. З моєю сім’єю сталося щось жахливе, я втратив роботу, а дружина пішла з дому, тому що я не могла доглядати за собою та своїми потребами. Моя родина. Вона і мої діти в той конкретний момент. Я досяг успіху за дев’ять років, жодна жінка не підтримає мене, щоб піклуватися про дітей. Я намагаюся надіслати тести дружині, але вона заважає мені спілкуватися з нею, я намагаюся поговорити з її подругою та родиною, але все одно знаю, що одна людина може мені допомогти, і я звернувся потім до такої кількості друзів, але вони все одно не дзвонять мені, поки там настає вірний день, який я ніколи в житті не забуду. Коли я познайомився зі своїм давнім другом, я пояснив усі свої труднощі, і він розповів мені про чудову людину, яка допомагає йому влаштуватися на хорошу роботу в компанії Coca Cola, і він сказав мені, що він пише правопис, але я людина, яка ніколи не вірить у правопис, але я вирішив спробувати, і доктор Алаба дав мені вказівки і показав, що мені робити протягом семи днів обіду. Дотримуйтесь усіх вказівок і виконуйте те, що він просив мене зробити добре. Доктор Алаба впевнений, що все буде добре, і моя дружина побачить мене знову після чудової роботи доктора Алаби. Дружина дзвонить мені з невідомим номером і просить вибачення, і вона сказала, що дуже сумує за мною, а наші діти та моя дружина повертаються додому. Сьогодні я керую компанією Paragon у США. Я рекомендую вам, якщо у вас виникнуть проблеми, надішліть електронний лист на цей {dralaba3000@gmail.com} або WhatsApp йому за допомогою його контакту нижче +2349039885856 Дякую, д -р ALABA. і ви отримаєте найкращий результат. Візьміть речі як належне, і це забере у вас. Я бажаю тобі найкращого .......

    ОтветитьУдалить