Біологія та екологія 11 клас


18.01.2021р. БІОЛОГІЯ 11клас.

ТЕМА: Екологічні чинники та їх класифікація. Закономірності впливу  екологічних чинників на організми та їх угруповання.

Матеріали до уроку розмішені платформі на ВШО 

Відео: 1. https://www.youtube.com/watch?v=7pWuJCxZAFU

2. : https://www.youtube.com/watch?v=edePPPz93P4

Д/З параграф 35 - 36

 


14.01.2021р.

ТЕМА: Екологічні звязки. Екологічні закони.

Матеріали до уроку розміщені на платформі Всеукраїнської школи онлайн:                                  


Д/з: п.34. Діяльність на стор.131., виконати тести після навчального відео.


11.01.2021 р. Біологія  та екологія 11 клас

Тема: Предмет вивчення екології, її завдання та методи.

Матеріали до уроку розміщені на платформі Всеукраїнської школи онлайн:                                  


Д/з:п.33, діяльність на стор.127






21.05.2020р.

Тема: Узагальнення та контроль знань.


І. Дайте визначення понять та термінів:
селекція, біотехнологія, генетично модифіковані організми, клонування, біологічна безпека

ІІ. Назвіть:
сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів;

Ш. Наведіть приклади:
- застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції;
- використання стовбурових клітин;
    ІУ. Дайте характеристику:
   - явище гетерозису та його генетичні основи;
- досягнення репродуктивної медицини,    трансплантології та донорства.
пояснює:
- значення досягнень генетичної та клітинної інженерії.
У. Порівняйте :
- ефективність методів класичної селекції та сучасної біотехнології.
 УІ. Зробіть висновки про:
- застосування         біотехнології   в  охороні   навколишнього природного середовища;
-   застосування  результатів  біологічних досліджень  у сучасній селекції та                 біотехнології.

******************************************************

19.05.2020р.

 Узагальнення теми " Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, медицині та біотехнології.

стор. 254.


*****************************************************


 14/05/2020р.

Тема: Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку.

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=SqXdhhiODKc

Д/з: параграф 64; Діяльність на стор. 253, завдання для самоконтролю

****************************************************

12.05.2020р.

Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.

 Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-zastosuvanna-dosagnen-molekularnoi-genetiki-molekularnoi-biologii-ta-biohimii-u-biotehnologii-239806.html

Відео:https://www.youtube.com/watch?v=Ep_fO5NNevg

********************************************************

07.05.2020р.

Тема:
Застосування результатів біологічних досліджень у біотехнології.

параграф 62.
Відео: 

Д/з: п.62. Діяльність на стор.245

******************************************************05.05.2020р.

Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини.
параграф 61
Відео :

******************************************************30/04/2020р.

Тема: Генна інженерія в медицині. Досягнення регенативної медицини  та онкології.

п.61.

******************************************************28.04.2020р.

Тема: Досягнення трансплатології, репродуктивної медицини та донорства.

п.59.
Д/з: Діяльність на стор.233; завдання для самоконтролю.

******************************************************

23.04.2020р.Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині.                                                                                              параграф 58.


*********************************************************************************

21.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас

ТЕМА: Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.Вчення М.І.Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин

параграф 56.
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-na-temu-osoblivosti-selekci-34361.html

Д/з: п.56, діяльність на стор.221



********************************************************************************
16.04.2020 р. БІОЛОГІЯ 11 клас

Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у селекції

параграф 55

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=mG1ExuRJ8Tw

Д/З : Параграф 55, Завдання для самоконтролю стор.217.




14.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас
Тема: Узагальнення та контроль знань з теми:"Сталий розвиток та раціональне природокористування"

Повторення та узагальнення знань сторінка 213.

Виконайте завдання , відповіді відправте на ел.пошту

Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»
Варіант 1 
1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу; 10-12 – завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1 балу; 13-15 – теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.

1. Надходження в навколишнє середовище речовин та енергії, що призводить до порушення структури й функцій біосистем – це:
А) якість довкілля;  
Б) забруднення довкілля;
В) охорона довкілля.
2. До механічних забруднювачів довкілля належать:
А) пластмасові вироби, скло, цегла;
В) нафтове та фармакологічне;
Б) теплове, радіаційне, електромагнітне;
Г) зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
3. Діяльність із застосуванням специфічних методів для передбачення можливих змін довкілля – це:
А) екологічне прогнозування;
Б) екологічне нормування;
В) екологічна експертиза.
4. До міжнародно-глобальної екополітики належать:
А) політика екологічного району або міста;
Б) прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В) встановлення квот на вилучення природних ресурсів, введення заборони на скидання речовин;
Г) створення прикордонних заповідників.
5. Перелік видів рослин і тварин, які зникли з лиця Землі, починаючи з 1600 року – це:
А) Зелена книга;
Б) Чорний список видів;
В) Червона книга.
6. Який принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – необхідно задовольнити елементарні потреби всіх людей і всім надати можливість реалізувати свої надії на благополучне життя:
А) принцип екоресурсної ємності;
Б) принцип соціальної рівноправності;
Г) принцип сталого споживання та виробництва;
В) принцип коеволюції;
Д) принцип екологізації.

7. Середовищезнавство – це …
8. Забруднення грунтів – це…
9. Раціональне природокористування – це …

10. Встановіть відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для людства:
1. Деградація земель

А. негативно впливають на здоров’я людини, виробництво продовольства, безпеку та доступність ресурсів
2. Зміни глобального клімату
Б. втрата генетичного фонду

3. Скорочення біорізноманіття
В. мають вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші

Г. зменшує продуктивність сільського господарства
4. Загроза продовольчій безпеці
Д. різке зменшення рибних запасів
11. Встановіть відповідність між забруднювачами довкілля:

1. Хімічне забруднення атмосфери
А. бактеріальні добрива, поява нових мікроорганізмів, поширення алергенних видів рослин
2. Фізичне забруднення гідросфери
Б. пилуваті або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
3. Біологічне забруднення літосфери
В. пестициди, мінеральні добрива

Г. тепло та радіонукліди
12. Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:

1. Рідкісні
А. види, про які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих або рідкісних, але їх ще не віднесено до неї

2. Неоцінені
Б. види, які у найближчому майбутньому буде віднесено до категорії зникаючих, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан

В. види, які зникли в природі, але збереглися у створених умовах
3. Зниклі

Г. види, популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або вразливих, хоча їм загрожує небезпека
4. Вразливі
Д. види, про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх наявність у природі або в спеціально створених умовах

13. Наслідки забруднення гідросфери:
14. Причини деградації біорізноманіття:
15. Чинники необхідності в міжнародному природоохоронному співробітництві:

Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»
Варіант 2
1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу; 10-12 – завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1 балу; 13-15 – теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.

1. Система заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки – це:
А) забруднення довкілля;  
Б) якість довкілля;
В) охорона довкілля.
2. До хімічних забруднювачів довкілля належать:
А) пластмасові вироби, скло, цегла;
В) теплове, радіаційне, електромагнітне;
Б) нафтове та фармакологічне;
Г) зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
3. Закріплення на законодавчому рівні певних правил, вимог, стандартів щодо охорони довкілля, використання природних ресурсів і забезпечення екобезпеки – це:
А) екологічне експертиза;
Б) екологічне нормування;
В) екологічна прогнозування.
4. До національної (державної) екополітики належать:
А) політика екологічного району або міста;
Б) прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В) співпраця країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів;
Г) встановлення економічних зон в Світовому океані.
5. Список видів тварин, рослин, грибів, які перебувають під загрозою зникнення – це:
А) Червона книга;
Б) Чорний список видів;
В) Зелена книга.
6. Який принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – обмеження, що існують у галузі експлуатації природних ресурсів, пов’язані із сучасним рівнем техніки і соціальної організації, а також із здатністю біосфери до самовідновлення:                                     А) принцип екоресурсної ємності;
Б) принцип сталого споживання та виробництва;
Г) принцип соціальної рівноправності;
В) принцип екологізації;
Д) принцип коеволюції.

7. Глобальны екопроблеми – це …
8. Забруднення гідросфери – це …
9. Сталий розвиток природі й суспільства – це …

10. Встановіть відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для людства:

А. різке зменшення лісових ресурсів
1. Стихійні лиха
Б. зменшує продуктивність сільського господарства
2. Скорочення об’єму чистої води
3. Загроза продовольчій безпеці
В. мають вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші
4. Збільшення темпів вимирання видів
Г. небезпека для здоров’я людини

Д. втрата генетичного фонду
11. Встановіть відповідність між забруднювачами довкілля:
1. Хімічне забруднення літосфери
А. пилуваті або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
2. Біологічне забруднення гідросфери
Б. пил цементних заводів, дим і сажа

В. пестициди, мінеральні добрива
3. Механічне забруднення атмосфери
Г. бактерії, ентеровіруси, яйця гельмінтів, спори грибів
12. Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:

1. Зникаючі
А. види, які перебувають під загрозою зникнення у природних умовах і збереження яких є малоймовірним, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан
2. Рідкісні
Б. види, про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх наявність у природі або в спеціально створених умовах
3. Зниклі в природі
В. види, які неможна віднести до жодної із категорій в Червоній книзі

Г. види, які збереглися у створених умовах
4. Недостатньо відомі
Д. види, популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або вразливих, хоча їм загрожує небезпека

13. Наслідки забруднення атмосфери:
14. Наслідки антропічного впливу на біорізноманіття:
15. Основні принципи раціонального використання в контексті сталого розвитку:

Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»
Варіант 3 
1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу; 10-12 – завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1 балу; 13-15 – теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.

1. Міра відповідності навколишнього середовища і природних умов потребам людей та інших організмів – це:
А) забруднення довкілля;  
Б) охорона довкілля;
В) якість довкілля.
2. До біологічних забруднювачів довкілля належать:
А) зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне;
В) нафтове та фармакологічне;
Б) теплове, радіаційне, електромагнітне;
Г) пластмасові вироби, скло, цегла.
3. Оцінювання впливу забруднення на довкілля за певними параметрами – це:
А) екологічне нормування;
Б) екологічне прогнозування;
В) екологічна експертиза.
4. До регіональної екополітики належать:
А) політика екологічного району або міста;
Б) встановлення квот на вилучення природних ресурсів, введення заборони на скидання речовин;
В) співпраця країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів;
Г) прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори.
5. Документ, в якому зведено відомості про сучасний  стан рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення видів, та типових природних рослинних угрупувань, які підлягають охороні – це:
А) Чорний список видів;
Б) Червона книга;
В) Зелена книга.
6. Який принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – розвиток людства й природи має відбуватися в їхній постійній взаємодії:                                  А) принцип соціальної рівноправності;
Б) принцип сталого споживання та виробництва;
Г) принцип екологізації;
В) принцип екоресурсної ємності;
Д) принцип коеволюції.

7. Екологічна політика – це …
8. Забруднення атмосфери – це…
9. Збереження біорізноманіття – це…

10. Встановіть відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для людства:

А. втрата генетичного фонду
1. Зміна глобального клімату
2. Забруднення довкілля
Б. негативно впливають на здоров’я людини, виробництво продовольства, безпеку та доступність ресурсів
3. Деградація земель
В. викликає забруднення усередині, так і зовні приміщень
4. Скорочення біорізноманіття
Г. небезпека для здоров’я людини

Д. зменшує продуктивність сільського господарства
11. Встановіть відповідність між забруднювачами довкілля:
1. Механічне забруднення літосфери
А. засмічення, забруднення піском, глиною

2. Хімічне забруднення атмосфери
Б. пилуваті або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції

3. Механічне забруднення гідросфери
В. залишки будівельних матеріалів, азбесту, битого скла, кераміки

Г. пил цементних заводів, дим і сажа
12. Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:

А. види, які збереглися у створених умовах
1. Зниклі
Б. види, про які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих або рідкісних, але їх ще не віднесено до неї
2. Зниклі в природі
В. види, про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх наявність у природі або в спеціально створених умовах
3. Вразливі

4. Неоцінені
Г. види, які перебувають під загрозою зникнення у природних умовах і збереження яких є малоймовірним, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан

Д. види, які у найближчому майбутньому буде віднесено до категорії зникаючих, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан

13. Наслідки забруднення літосфери (ґрунтів):
14. Основні напрямки діяльності щодо збереження біорізноманіття:

15. Фрми міжнародного співробітництва у сфері охорони довкілля:




09.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас

ТЕМА: Концепція сталого розвитку.
параграф 54.
Самостійна робота на стор 211

Д/з Завдання для самоконтролю.





07.04.2020 р. БІОЛОГІЯ 11 клас. 

Тема: Екологічна політика в Україні. Червона книга та чорний список видів тварин. Зелена книга України.
параграф 52-53.

Презентація до теми: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ekologichna-politika-v-ukra-ni-chervona-kniga-ta-chorni-spiski-vidiv-tvarin-zelena-kniga-ukra-ni-158040.html

Д/з: Практична робота 3. стор.206 у підручнику.
Оцінка екологічного стану свого регіону.

Завдання для самоконтролю стор.207


31.03.2020 р. 

ТЕМА: АНТРОПІЧНИЙ ВПЛИВ НА БІОРІЗНОМАНІТТЯ
параграф 51. 

Презентація до теми:  https://vseosvita.ua/library/prezentacia-antropicnij-vpliv-na-bioriznomanitta-209148.html

Відео:  https://www.youtube.com/watch?v=txoEb4jLnTE

Дом.завдання: 
параграф 51.
 Самостійна робота з таблицею. Причини деградації біорізноманіття.





Тема: Види забруднення навколишнього середовища.
Відеоурок .https://www.youtube.com/watch?v=POgYUs8XZoohttps://www.youtube.com/watch?v=POgYUs8XZoo


26/03/2020 р.
Тема Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. Охорона грунтів.
Виконайте тести з теми Антропічний вплив на грунти
1.Поверхневий шар літосфери Землі, що володіє родючістю, як природне тіло, засіб виробництва і предмет праці
 1.Гідросфера   2. Атмосфера   3. Ґрунт   4.Біосфера
1.      Екологічні функції ґрунтів:
1.Середовище існування  2.Чинник біопродуктивності екосистем    3.Мінералізація решток       4.Вплив на клімат      5.Вивітрювання гірських порід
3. Основні забруднювачі ґрунтів :
1. Мінеральні речовини    2.Пестициди    3.Сполуки важких металів    4.Нафта і нафтопродукти      5. Радіонукліди

4.Види забруднень ґрунтів:
 1.Фізичне   2.Хімічне    3.Біологічне    4. Механічне    5.Географічне
5.Основні проблеми, що є наслідками забруднення ґрунтів:
1.Деградація ґрунтів    2.Ерозія ґрунтів   3.Мінералізація ґрунтів    4.Радіоактивне забруднення     5.Забруднення металами

6.Основні заходи охорони ґрунтів:
 1.Організаційні     2.Матеріальні    3.Соціальні    4.Економічні

7.Найважливішим заходом збереження ґрунтів є :
 1.Правильний  обробіток; 2.Правильне дотримання сівозмін  3.Правильне формування культурного агроландшафту

8.Рослинне коріння всмоктує пестициди й розкладає шкідливі речовини це: 
1.Меліорація  2. Дотримання сивозмін  3.Грунтоутворення   4.Фіторемедіація

9.Для захисту ґрунтів від ерозій здійснюють :
 1.полезахисні смуги   2.водозатримувальні вали   3.зрошування полів    4.залуження багаторічними травами    5.насадження навколо ставків

10.Правове регулювання у сфері охорони земель здійснюється відповідно:
1.Конституції України  2. Державної служби охорони ґрунтів   3.Закону України «Про охорону земель»   4.Земельного кодексу України  

11.Після аварії на ЧАЕС радіонуклідами забруднено понад 4,6 млн гектарів земель України, найбільш критичними є радіонукліди:
 1.Ванадій  2.Цезій-137    3.Берилій    4.Стронцій-90
12.Ступінь радіоактивного забруднення є найбільшим:
1.в степових ґрунтах     2.в болотяних ґрунтах  3.в лісових ґрунтах    4.в прибрежних ґрунтах 


Презентація : https://vseosvita.ua/library/prezentacia-antropicnij-vpliv-na-grunti-206149.html

Комментариев нет:

Отправить комментарий