18.01.2021р.
БІОЛОГІЯ 11клас.
ТЕМА: Екологічні чинники та їх класифікація. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання.
Матеріали до уроку розмішені платформі на ВШО
Відео: 1. https://www.youtube.com/watch?v=7pWuJCxZAFU
2. : https://www.youtube.com/watch?v=edePPPz93P4
Д/З параграф
35 - 36
14.01.2021р.
ТЕМА: Екологічні звязки. Екологічні закони.
Матеріали до уроку розміщені на платформі Всеукраїнської школи онлайн:
Д/з: п.34. Діяльність на стор.131., виконати тести після навчального відео.
11.01.2021 р. Біологія та екологія 11 клас
Тема: Предмет вивчення екології, її завдання та методи.
Матеріали до уроку розміщені на платформі Всеукраїнської школи онлайн:
Д/з:п.33, діяльність на стор.127
21.05.2020р.
Тема: Узагальнення та контроль знань.
І. Дайте визначення понять та термінів:
селекція,
біотехнологія, генетично модифіковані організми, клонування, біологічна безпека
ІІ. Назвіть:
сучасні
методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів;
Ш. Наведіть приклади:
-
застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції;
-
використання стовбурових клітин;
ІУ. Дайте характеристику:
- явище гетерозису та його генетичні основи;
-
досягнення репродуктивної медицини, трансплантології та донорства.
пояснює:
-
значення досягнень генетичної та клітинної інженерії.
У. Порівняйте :
- ефективність методів класичної
селекції та сучасної біотехнології.
УІ. Зробіть
висновки про:
- застосування біотехнології в
охороні навколишнього природного
середовища;
******************************************************
19.05.2020р.
Узагальнення теми " Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, медицині та біотехнології.
стор. 254.
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=SD22NmwIbGY&list=PLFVSJgZgf7h-qJBQG9cs8SUSNKxKdqt0k&index=3&t=0s
*****************************************************
14/05/2020р.
Тема: Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку.
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=SqXdhhiODKc
Д/з: параграф 64; Діяльність на стор. 253, завдання для самоконтролю
****************************************************
12.05.2020р.
Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-zastosuvanna-dosagnen-molekularnoi-genetiki-molekularnoi-biologii-ta-biohimii-u-biotehnologii-239806.html
Відео:https://www.youtube.com/watch?v=Ep_fO5NNevg
********************************************************
07.05.2020р.
Тема:
Застосування результатів біологічних досліджень у біотехнології.
параграф 62.
Відео:
Д/з: п.62. Діяльність на стор.245
******************************************************05.05.2020р.
Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини.
параграф 61
Відео :
******************************************************30/04/2020р.
Тема: Генна інженерія в медицині. Досягнення регенативної медицини та онкології.
п.61.
******************************************************28.04.2020р.
Тема: Досягнення трансплатології, репродуктивної медицини та донорства.
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dosagnenna-reproduktivnoi-medicini-transplantologii-ta-donorstva-237598.html
п.59.
Д/з: Діяльність на стор.233; завдання для самоконтролю.
******************************************************
23.04.2020р.Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у медицині. параграф 58.
*********************************************************************************
21.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас
ТЕМА: Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.Вчення М.І.Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин
параграф 56.Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-na-temu-osoblivosti-selekci-34361.html
Д/з: п.56, діяльність на стор.221
********************************************************************************
16.04.2020 р. БІОЛОГІЯ 11 клас
Тема: Застосування результатів біологічних досліджень у селекції
параграф 55
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=mG1ExuRJ8Tw
Д/З : Параграф 55, Завдання для самоконтролю стор.217.
14.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас
Тема: Узагальнення та контроль знань з теми:"Сталий розвиток та раціональне природокористування"
Повторення та узагальнення знань сторінка 213.
Виконайте завдання , відповіді відправте на ел.пошту
Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне
природокористування»
Варіант 1
1-6
тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1
балу; 10-12
– завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1
балу; 13-15
– теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.
1.
Надходження в навколишнє середовище речовин та енергії, що призводить до
порушення структури й функцій біосистем – це:
А) якість
довкілля;
|
Б)
забруднення довкілля;
|
В) охорона
довкілля.
|
2. До механічних забруднювачів довкілля належать:
А)
пластмасові вироби, скло, цегла;
В) нафтове
та фармакологічне;
|
Б)
теплове, радіаційне, електромагнітне;
Г)
зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
|
3.
Діяльність із застосуванням специфічних методів для передбачення можливих змін
довкілля – це:
А)
екологічне прогнозування;
|
Б)
екологічне нормування;
|
В)
екологічна експертиза.
|
4. До
міжнародно-глобальної екополітики належать:
А) політика
екологічного району або міста;
Б) прийняття
і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В)
встановлення квот на вилучення природних ресурсів, введення заборони на
скидання речовин;
Г) створення
прикордонних заповідників.
5. Перелік
видів рослин і тварин, які зникли з лиця Землі, починаючи з 1600 року – це:
А) Зелена
книга;
|
Б) Чорний
список видів;
|
В) Червона
книга.
|
6. Який
принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – необхідно
задовольнити елементарні потреби всіх людей і всім надати можливість
реалізувати свої надії на благополучне життя:
А) принцип
екоресурсної ємності;
Б) принцип
соціальної рівноправності;
Г) принцип
сталого споживання та виробництва;
|
В) принцип
коеволюції;
Д) принцип
екологізації.
|
7. Середовищезнавство – це …
8.
Забруднення грунтів – це…
9. Раціональне
природокористування – це …
10. Встановіть
відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для
людства:
1.
Деградація земель
|
А.
негативно впливають на здоров’я людини, виробництво продовольства, безпеку та
доступність ресурсів
|
2. Зміни
глобального клімату
|
Б. втрата
генетичного фонду
|
3.
Скорочення біорізноманіття
|
В. мають
вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші
|
Г. зменшує
продуктивність сільського господарства
|
|
4. Загроза
продовольчій безпеці
|
Д. різке
зменшення рибних запасів
|
11. Встановіть відповідність між
забруднювачами довкілля:
1. Хімічне
забруднення атмосфери
|
А.
бактеріальні добрива, поява нових мікроорганізмів, поширення алергенних видів
рослин
|
2. Фізичне
забруднення гідросфери
|
Б. пилуваті
або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
|
3. Біологічне
забруднення літосфери
|
В.
пестициди, мінеральні добрива
|
Г. тепло
та радіонукліди
|
12.
Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх
критеріями:
1.
Рідкісні
|
А. види,
про які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих або
рідкісних, але їх ще не віднесено до неї
|
2.
Неоцінені
|
Б. види,
які у найближчому майбутньому буде віднесено до категорії зникаючих, якщо
триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан
|
В. види,
які зникли в природі, але збереглися у створених умовах
|
|
3. Зниклі
|
Г. види,
популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або
вразливих, хоча їм загрожує небезпека
|
4. Вразливі
|
Д. види,
про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх
наявність у природі або в спеціально створених умовах
|
13. Наслідки забруднення гідросфери:
14. Причини
деградації біорізноманіття:
15. Чинники
необхідності в міжнародному природоохоронному співробітництві:
Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне
природокористування»
Варіант 2
1-6
тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1
балу; 10-12
– завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1
балу; 13-15
– теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.
1. Система заходів щодо
раціонального використання природних ресурсів, збереження природних комплексів
і забезпечення екологічної безпеки – це:
А)
забруднення довкілля;
|
Б) якість
довкілля;
|
В) охорона
довкілля.
|
2. До хімічних забруднювачів
довкілля належать:
А)
пластмасові вироби, скло, цегла;
В) теплове,
радіаційне, електромагнітне;
|
Б) нафтове
та фармакологічне;
Г)
зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
|
3. Закріплення на законодавчому
рівні певних правил, вимог, стандартів щодо охорони довкілля, використання
природних ресурсів і забезпечення екобезпеки – це:
А)
екологічне експертиза;
|
Б)
екологічне нормування;
|
В)
екологічна прогнозування.
|
4. До національної (державної)
екополітики належать:
А) політика
екологічного району або міста;
Б) прийняття
і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В) співпраця
країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів;
Г) встановлення
економічних зон в Світовому океані.
5. Список видів тварин, рослин,
грибів, які перебувають під загрозою зникнення – це:
А) Червона
книга;
|
Б) Чорний
список видів;
|
В) Зелена
книга.
|
6. Який
принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – обмеження, що
існують у галузі експлуатації природних ресурсів, пов’язані із сучасним рівнем
техніки і соціальної організації, а також із здатністю біосфери до
самовідновлення: А) принцип
екоресурсної ємності;
Б) принцип
сталого споживання та виробництва;
Г) принцип
соціальної рівноправності;
|
В) принцип
екологізації;
Д) принцип
коеволюції.
|
7. Глобальны екопроблеми – це …
8. Забруднення
гідросфери – це …
9. Сталий
розвиток природі й суспільства – це …
10. Встановіть
відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для
людства:
А. різке
зменшення лісових ресурсів
|
|
1.
Стихійні лиха
|
Б. зменшує
продуктивність сільського господарства
|
2.
Скорочення об’єму чистої води
3. Загроза
продовольчій безпеці
|
В. мають
вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші
|
4. Збільшення
темпів вимирання видів
|
Г.
небезпека для здоров’я людини
|
Д. втрата
генетичного фонду
|
11. Встановіть
відповідність між забруднювачами довкілля:
1. Хімічне
забруднення літосфери
|
А. пилуваті
або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
|
2.
Біологічне забруднення гідросфери
|
Б. пил
цементних заводів, дим і сажа
|
В. пестициди,
мінеральні добрива
|
|
3.
Механічне забруднення атмосфери
|
Г. бактерії,
ентеровіруси, яйця гельмінтів, спори грибів
|
12. Встановіть
відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:
1.
Зникаючі
|
А. види,
які перебувають під загрозою зникнення у природних умовах і збереження яких є
малоймовірним, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній
стан
|
2.
Рідкісні
|
Б. види,
про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх
наявність у природі або в спеціально створених умовах
|
3. Зниклі
в природі
|
В. види,
які неможна віднести до жодної із категорій в Червоній книзі
|
Г. види,
які збереглися у створених умовах
|
|
4.
Недостатньо відомі
|
Д. види,
популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або
вразливих, хоча їм загрожує небезпека
|
13. Наслідки забруднення атмосфери:
14. Наслідки антропічного впливу на
біорізноманіття:
15. Основні
принципи раціонального використання в контексті сталого розвитку:
Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне
природокористування»
Варіант 3
1-6 тестові
питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу;
10-12
– завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1
балу; 13-15
– теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.
1. Міра
відповідності навколишнього середовища і природних умов потребам людей та інших
організмів – це:
А)
забруднення довкілля;
|
Б) охорона
довкілля;
|
В) якість
довкілля.
|
2. До біологічних забруднювачів
довкілля належать:
А)
зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне;
В) нафтове
та фармакологічне;
|
Б) теплове,
радіаційне, електромагнітне;
Г) пластмасові
вироби, скло, цегла.
|
3. Оцінювання впливу забруднення на
довкілля за певними параметрами – це:
А)
екологічне нормування;
|
Б)
екологічне прогнозування;
|
В)
екологічна експертиза.
|
4. До
регіональної екополітики належать:
А) політика
екологічного району або міста;
Б) встановлення
квот на вилучення природних ресурсів, введення заборони на скидання речовин;
В) співпраця
країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів;
Г) прийняття
і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори.
5. Документ,
в якому зведено відомості про сучасний
стан рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення видів, та
типових природних рослинних угрупувань, які підлягають охороні – це:
А) Чорний
список видів;
|
Б) Червона
книга;
|
В) Зелена
книга.
|
6. Який
принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – розвиток людства й
природи має відбуватися в їхній постійній взаємодії: А) принцип соціальної
рівноправності;
Б) принцип
сталого споживання та виробництва;
Г) принцип
екологізації;
|
В) принцип
екоресурсної ємності;
Д) принцип
коеволюції.
|
7. Екологічна
політика – це …
8. Забруднення
атмосфери – це…
9. Збереження
біорізноманіття – це…
10. Встановіть
відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для
людства:
А. втрата
генетичного фонду
|
|
1. Зміна
глобального клімату
2.
Забруднення довкілля
|
Б. негативно
впливають на здоров’я людини, виробництво продовольства, безпеку та
доступність ресурсів
|
3.
Деградація земель
|
В.
викликає забруднення усередині, так і зовні приміщень
|
4.
Скорочення біорізноманіття
|
Г.
небезпека для здоров’я людини
|
Д. зменшує
продуктивність сільського господарства
|
11. Встановіть
відповідність між забруднювачами довкілля:
1.
Механічне забруднення літосфери
|
А.
засмічення, забруднення піском, глиною
|
2. Хімічне
забруднення атмосфери
|
Б. пилуваті
або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
|
3.
Механічне забруднення гідросфери
|
В. залишки
будівельних матеріалів, азбесту, битого скла, кераміки
|
Г. пил
цементних заводів, дим і сажа
|
12. Встановіть
відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:
А. види,
які збереглися у створених умовах
|
|
1. Зниклі
|
Б. види, про
які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих або
рідкісних, але їх ще не віднесено до неї
|
2. Зниклі
в природі
|
В. види,
про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх
наявність у природі або в спеціально створених умовах
|
3.
Вразливі
4.
Неоцінені
|
Г. види,
які перебувають під загрозою зникнення у природних умовах і збереження яких є
малоймовірним, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній
стан
|
Д. види,
які у найближчому майбутньому буде віднесено до категорії зникаючих, якщо
триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан
|
13. Наслідки
забруднення літосфери (ґрунтів):
14. Основні
напрямки діяльності щодо збереження біорізноманіття:
09.04.2020р. БІОЛОГІЯ 11 клас
ТЕМА: Концепція сталого розвитку.
параграф 54.
Самостійна робота на стор 211
Д/з Завдання для самоконтролю.
07.04.2020 р. БІОЛОГІЯ 11 клас.
Тема: Екологічна політика в Україні. Червона книга та чорний список видів тварин. Зелена книга України.
параграф 52-53.
Презентація до теми: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ekologichna-politika-v-ukra-ni-chervona-kniga-ta-chorni-spiski-vidiv-tvarin-zelena-kniga-ukra-ni-158040.html
Д/з: Практична робота 3. стор.206 у підручнику.
Оцінка екологічного стану свого регіону.
Завдання для самоконтролю стор.207
31.03.2020 р.
ТЕМА: АНТРОПІЧНИЙ ВПЛИВ НА БІОРІЗНОМАНІТТЯ
параграф 51.
Презентація до теми: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-antropicnij-vpliv-na-bioriznomanitta-209148.html
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=txoEb4jLnTE
Дом.завдання:
параграф 51.
Самостійна робота з таблицею. Причини деградації біорізноманіття.
Тема: Види забруднення навколишнього середовища.
Відеоурок .https://www.youtube.com/watch?v=POgYUs8XZoohttps://www.youtube.com/watch?v=POgYUs8XZoo
26/03/2020 р.
Тема Основні джерела
антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. Охорона грунтів.
Виконайте тести з теми Антропічний
вплив на грунти
1.Поверхневий шар літосфери
Землі, що володіє родючістю, як природне тіло, засіб виробництва і предмет праці
1.Гідросфера 2.
Атмосфера 3. Ґрунт 4.Біосфера
1.
Екологічні
функції ґрунтів:
1.Середовище
існування 2.Чинник біопродуктивності
екосистем 3.Мінералізація решток 4.Вплив на клімат 5.Вивітрювання гірських порід
3. Основні
забруднювачі ґрунтів :
1. Мінеральні речовини 2.Пестициди 3.Сполуки важких металів 4.Нафта і
нафтопродукти 5. Радіонукліди
4.Види
забруднень ґрунтів:
1.Фізичне 2.Хімічне 3.Біологічне 4. Механічне 5.Географічне
5.Основні
проблеми, що є наслідками забруднення ґрунтів:
1.Деградація
ґрунтів 2.Ерозія
ґрунтів 3.Мінералізація
ґрунтів 4.Радіоактивне
забруднення 5.Забруднення
металами
6.Основні
заходи охорони ґрунтів:
1.Організаційні 2.Матеріальні 3.Соціальні 4.Економічні
7.Найважливішим
заходом збереження ґрунтів є :
1.Правильний обробіток; 2.Правильне
дотримання сівозмін 3.Правильне
формування культурного агроландшафту
8.Рослинне
коріння всмоктує пестициди й розкладає шкідливі речовини це:
1.Меліорація 2. Дотримання
сивозмін 3.Грунтоутворення 4.Фіторемедіація
9.Для захисту
ґрунтів від ерозій здійснюють :
1.полезахисні
смуги 2.водозатримувальні вали 3.зрошування полів 4.залуження багаторічними травами 5.насадження навколо ставків
10.Правове регулювання
у сфері охорони земель здійснюється відповідно:
1.Конституції України 2. Державної служби охорони ґрунтів 3.Закону України «Про охорону земель» 4.Земельного кодексу України
11.Після аварії на ЧАЕС
радіонуклідами забруднено понад 4,6 млн гектарів земель України, найбільш критичними є радіонукліди:
1.Ванадій 2.Цезій-137 3.Берилій 4.Стронцій-90
12.Ступінь
радіоактивного забруднення є найбільшим:
1.в степових ґрунтах 2.в болотяних ґрунтах 3.в лісових
ґрунтах 4.в прибрежних
ґрунтах
Комментариев нет:
Отправить комментарий