Мистецтво 8 клас

06.05.2020р.                        Мистецтво
Тема: Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка.
Мета:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Тип уроку: комбінований, поглиблення знань.
Обладнання: Підручник для 8 класу Л.М.Масол,синтезатор, комп’ютер, альбом для малювання, фонохрестоматія 8 клас.
                                                 ХІД УРОКУ
1. Організація класу .
Вхід учнів під музику, музичне вітання.
2.Мотиваційний .
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів  .
-         Поміркуйте, чи можуть поєднуватися риси різних стилів у творчості митця.
-         Чи знаєте ви приклади співіснування різних стильових ознак в одному творі?
4.Розкриття теми уроку.
Художня творчість, як ви вже розумієте, завжди зумовлена історичною епохою та панівними в ній світоглядними ідеями. Проте авторський стиль залежить також від загальних особливостей національної культури й від особистості митця, його естетичних ідеалів та устремлінь. Українське мистецтво XIX ст. — це період розвитку романтизму, а потім — реалізму. Ознаки цих стилів можуть співіснувати в культурі й творчості окремих митців по-різному. У народів, що вели боротьбу за свою національну незалежність, реалізм розвинувся пізніше. Це тому, що сильнішими були романтичні мотиви, пов’язані зі ствердженням національної самобутності, зверненням до славної історії, до народної творчості. (продовження с.183-186)
З ІСТОРІЇ ШЕДЕВРА (с.187)
Слухання: М. Вербицький. Хор «Заповіт» (https://www.youtube.com/watch?v=zLJ_D2mnXPw)  М. Лисенко. Хор «Заповіт».
-         У якому з творів звучать урочисті, волелюбні інтонації?
-         Який хор нагадує думу?
-         Який характер мелодії, що співає бас у творі М. Вербицього — пісенний чи декламаційний?
          Слухання: М. Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Арія «Гей, літа орел».(https://www.youtube.com/watch?v=QWv_BBTcCSg)
-         Які реалістичні риси притаманні музичному портрету Тараса?
-         Який тембр голосу використовує композитор?
-         Чи можна уявити, що арію Тараса співає тенор? Чому?
Слухання: М. Лисенко. Друга рапсодія для фортепіано.(https://www.youtube.com/watch?v=7gwGrSsgoL4) Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько»(https://www.youtube.com/watch?v=0DkXsnKNRgs). Дует «Коли розлучаються двоє».(https://www.youtube.com/watch?v=5_sftcjFXmQ)
-         Порівняйте характер музики частин рапсодії.
-         Який український народний інструмент імітують в Думці?
-         Які настрої втілює музика дуету?
МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА(ст.193)
5. Практичні завдання уроку .
Розспівування. вокально-хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування;
Хоровий спів: розучування пісні Реве та стогне Дніпр широкий. Українська народна пісня на вірші Т. Шевченка с.221
6. Творча робота.
Варіант 1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічні матеріали на вибір). За бажанням скористайтеся ідеями з варіантів композицій.
Варіант 2. Створи ескіз для оформлення диска «Шевченко і музика» (матеріали на вибір, за бажанням застосуй комп’ютерну графіку). Роздивися варіанти композицій. с.192-193
6. Підсумки уроку, оцінювання .
-  Що нового ви дізналися на уроці?
-         Які види й жанри образотворчого мистецтва охоплює творчість Т. Шевченка?
-         Які з його творів вам найбільше подобаються і чому?
-         Як творчість Великого Кобзаря вплинула на українську культуру, зокрема музику?
-         Схарактеризуйте багатожанрову спадщину М. Лисенка, поясніть його роль у розвитку української музики.
-  Чи сподобався вам урок?  Чим саме?
-  Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?
7. Додаткові завдання (ст..193)



29.04.2020р.                              Мистецтво
Тема: Реалістичний стиль у музичному мистецтві.
Мета:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Тип уроку: комбінований, поглиблення знань.
Обладнання: Підручник для 8 класу Л.М.Масол,синтезатор, комп’ютер, альбом для малювання, фонохрестоматія 8 клас.
Музичний матеріал:Дж. Верді. Опера «Ріголетто». Арія Джільди. Арія-монолог Ріголетто. Пісенька герцога (https://www.youtube.com/watch?v=URv0H51o6HE). Фінальна сцена бурі. М. Мусоргський. Хор «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая»( https://www.youtube.com/watch?v=Wxdt8s2GA9kз опери «Борис Годунов»
П. Ніщинський. Хор «Закувала та сива зозуля» (https://www.youtube.com/watch?v=GwcrkQDgukE) . Д. Січинський. Опера «Роксолана». Хор русалок з прологу (https://www.youtube.com/watch?v=AziGYnKL81Q) .
Хід уроку
1. Організація класу .
Вхід учнів під музику, музичне вітання.
2.Мотиваційний .
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів  .
-         У яких музичних жанрах найкраще, на вашу думку, втілювати реалістичні образи: вокаліних чи інструментальних?
4.Розкриття теми уроку.
Якщо романтики намагалися передати ставлення до внутрішнього світу ЛЮДИНИ в піднесено-емоційній манері, так би мовити, «голосом серця», то в реалістичному мистецтві митців цікавить сувора правда життя. Для музики — це досить складне завдання, адже їй не притаманна конкретика «зображення життя у формах самого життя». Реалістичне відображення здійснюють через посилення інтонаційної виразності, драматизму ситуацій. Почуття простої людини зіставляють з жорстокими обставинами її оточення, отже, музика набуває загостреної соціальної спрямованості. Про реалізм в музиці, як стиль і творчий метод, правомірно говорити тоді, коли композитор конкретизує музичні образи за допомогою слова, сценічної дії, тобто використовує синтетичні жанри, зокрема оперу. (продовження с.177-181)
Слухання: Дж. Верді. Опера «Ріголетто». Арія Джільди (https://www.youtube.com/watch?v=ER4sJt8WRVA). Арія-монолог Ріголетто. Пісенька герцога. Фінальна сцена бурі.
-         Порівняйте музичні образи-характеристики головних персонажів опери,
   Слухання: М. Мусоргський. Хор «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов».

-         Яка роль динамічного, темпового розвитку, поліфонічних засобів у створенні образу народу?
Слухання: П. Ніщинський. Хор «Закувала та сива зозуля». Д. Січинський. Опера «Роксолана». Хор русалок з прологу.
-         Які настрої втілює музика? Схарактеризуйте хорову фактуру творів.
МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА (с.181)
5. Практичні завдання уроку .
Розспівування. вокально-хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування;
Хоровий спів: розучування пісні Роксолана. Музика  І. Білика, вірші невідомого автора. (с.224)
6. Підсумки уроку, оцінювання .
-         Що нового ви дізналися на уроці?
-         Назвіть особливості реалізму в музиці порівняно з романтизмом.
-         У чому, на вашу думку, полягає реалістичність головних героїв опери Дж. Верді «Ріголетто»?
-         У яких операх українські композитори використовували народні обряди, яка їх роль в оперній драматургії?
-         Чи сподобався вам урок?  Чим саме?
-         Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

7. Додаткові завдання (ст..181)
22.04.2020р.                               Мистецтво
Тема: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.
Мета:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Тип уроку: комбінований, поглиблення знань.
Обладнання: Підручник для 8 класу Л.М.Масол, комп’ютер, альбом для малювання, фонохрестоматія 8 клас.
Хід уроку
1. Організація класу .
Вхід учнів під музику, музичне вітання.
2.Мотиваційний .
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів  .
-  Як ви думаєте, у якому з видів мистецтва кращі можливості для зображення правди життя?
4.Розкриття теми уроку.
У середині XIX ст. романтизм поступився місцем реалізму , який часто розглядають як його протилежність, як мистецтво «втрачених ілюзій». Романтики намагалися створити нову, прекрасну реальність, а реалісти — правдиву. Вони відображували життя у справжніх образах, а не у вигаданих, що виникли в уяві митця.
Розвивався реалізм у різних країнах не одночасно і набував різноманітних форм. Нерідко митці починали свій творчий шлях як романтики, а згодом переходили на позиції реалізму. У цей період у мистецтві спостерігають одночасне існування класицистичних, романтичних і реалістичних тенденцій. Усі ці стилі тяжіли до вищих орієнтирів краси, але обирали різні шляхи її досягнення. Своєрідне взаємне переплетення стилів завжди відбувалося в мистецтві й особливо в кожну перехідну добу. (продовження с. 165-167)
Українські митці по-різному втілювали принципи реалізму у своїй творчості. Провідними членами Товариства передвижників стають вихідці з України: К. Трутовський, М. Пимоненко, М. Ярошенко, А. Куїнджі, О. Мурашко, К. Костанді. Новаторське мистецтво передвижників завдяки виставкам у Києві, Харкові, Одесі ставало здобутком широких верств населення, виховувало в українців художні смаки й громадянські почуття. Під впливом зростання національної свідомості в суспільстві виникла реалістична художня школа Миколи Мурашка.
Костянтин Трутовський, чудовий знавець українського сільського побуту, наповнював зображувані сюжети виразними життєвими деталями. Адже поетична краса народних обрядів, звичаїв, одягу українців викликали в нього справжнє захоплення.
На портретах Миколи Ярошенка поряд з людьми інтелектуальної праці можна побачити типових для демократичного мистецтва пересічних персонажів, таких як дівчину-курсистку, в’язнів, коваля тощо. Картинам митця притаманні достовірність, правдивість зображення деталей.

Новаторською для пейзажу стала творчість Архипа Куїнджі. Перша ж виставлена ним картина — «Ніч на Дніпрі» — стала сенсацією в Петербурзі. Художник володів тонким мистецтвом гри світла і кольору. На полотні «Березовий гай» він передає різкий контраст світла й тіні, який створює враження яскравого сонячного повітря.(продовження с.170-173)

З ІСТОРІЇ ШЕДЕВРА (с.167, 175)
5. Творча робота.
Варіант 1. Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, крейда,тонований папір). с.174
6. Підсумки уроку, оцінювання .
-         Що нового ви дізналися на уроці?
-         Назвіть видатних художників-реалістів.
-         Яким жанрам живопису надавали перевагу художники реалістичного напряму і яких персонажів вони зазвичай зображували?
-         Чи сподобався вам урок?  Чим саме?
-         Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

7. Додаткові завдання (ст..175)

15.04.2020 р.                                         "Мистецтво"
Тема: Музика романтиків.
Мета:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Тип уроку: введення в тему.
Обладнання: Підручник для 8 класу Л.М.Масол,синтезатор, комп’ютер, альбом для малювання, фонохрестоматія 8 клас.
Музичний матеріал:Ф.Шопен. Ноктюрн;А.Дворжак.«Слов’янські танці» ; Н. Паганіні. Каприс № 24 для скрипки соло;  Н. Паганіні — Ф. Ліст. Етюд № 6 ля мінор (варіації).Ф. Ліст. Етюд «Мазепа».Йшли корови із діброви. укр..н.п. 
Художній матеріал:________________________________________________
Хід уроку
1. Організація класу .
Вхід учнів під музику, музичне вітання.
2.Мотиваційний .
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів  .
-         Пригадайте, які твори композиторів-романтиків ви слухали в попередні роки?
-         Це була вокальна чи інструментальна музика?
-         Чи траплялися з-поміж них програмні твори?
   4.Розкриття теми уроку.
Романтичний ідеал передбачав культ пристрастей, устремління до піднесеного, до свободи, а романтичний герой — це особистість із сильним характером. Тому не дивно, що з-поміж видів мистецтва, якими захоплювалися романтики, музиці належала пріоритетна роль. Адже музика — голос серця, здатна передавати все розмаїття почуттів і вражень від навколишнього світу, зокрема від природи, з підвищеною емоційною виразністю, тобто саме те, що прагнули відтворити митці нового покоління. Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями стає програмність, а панівною сферою образності — лірика. У непрограмній музиці посилилася образна конкретність. (продовження с.157-160)
Слухання: Ф. Шопен. Ноктюрн (на вибір).
-         Чи відчули ви романтичність прослуханої музики?
-         У чому вона проявляється?
-         Які почуття, настрої вона передає?
-         Який нічний пейзаж, навіяний музикою, можна уявити? Опишіть його колорит, контрастні кольори мелодії та тла (акомпанемент).
Слухання: А.Дворжак. «Слов’янські танці»
        Слухання: Н. Паганіні. Каприс № 24 для скрипки соло 
https://www.youtube.com/watch?v=nYbzMupFrnA; Н. Паганіні — Ф. Ліст. Етюд № 6 ля мінор (варіації).    https://www.youtube.com/watch?v=ejitIvWFpv4 
        Слухання: Ф. Ліст. Етюд «Мазепа»
-         Опишіть свої враження від музики.
-          Схарактеризуйте основну тему твору.
-         Яке значення ритму, акордової фактури у створенні образу? Він драматичний чи ліричний?
5. Практичні завдання уроку .
Розспівування. вокально-хорові вправи; розспівки; вправи на основі мелодій пісень; сольфеджування;
Хоровий спів. розучування пісні Йшли корови із діброви. укр..н.п. (с.223)
6. Підсумки уроку, оцінювання .
-         Що нового ви дізналися на уроці?
-         Назвіть основні ознаки романтизму в музиці, провідні жанри, зокрема ті, що втілювали ідею синтезу мистецтва.
-         Як вплинула виконавська майстерність Н. Паганіні та Ф. Ліста на розвиток інструментальної музики?
-         Чи сподобався вам урок?  Чим саме?
-         Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

7. Додаткові завдання (ст..163)
08.04.2020Р.                              МИСТЕЦТВО          
ТЕМА: Романтизм в образотворчому мистецтві.
МЕТА:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Тип уроку: комбінований, поглиблення знань.
Обладнання: Підручник для 8 класу Л.М.Масол,, комп’ютер, альбом для малювання, фонохрестоматія 8 клас.
Художній матеріал:_Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; А. Мокрицький «Портрет дружини»; К. Д. Фрідріх «На вітрильнику».
ХІД УРОКУ
1. Організація класу .
Вхід учнів під музику, музичне вітання.
2.Мотиваційний .
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів  .
-         У яких випадках про людину кажуть «романтик»?
-         Як ви розумієте це слово?
   4.Розкриття теми уроку.
Упродовж  XIX СТ. мистецтво у країнах Європи отримує нові соціальні імпульси, а також збільшується прошарок інтелігенції. Це нові енергійні дійові особи на арені суспільного життя. Наукові відкриття спричинили руйнування традиційних стабільних уявлень людей про світобудову, притаманну Просвітництву з його культом розуму і механістичною картиною світу. У мистецтві на противагу класицизму виникає романтизм, якому властиві прагнення до свободи, інтерес до зображення сильних пристрастей, заглиблення у сферу людського духу. Якщо класицизм згідно з ідеалами Просвітництва спирається на універсальні мистецькі зразки й канони гармонійності, то романтизм відображає конфлікт між ідеалом і реальністю. Риси творів епохи класицизму — велич, ретельне вимальовування деталей, статичність фігур — відходять у минуле. (продовження с.147-153)
МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА (с.155)
6. Творча робота.
Варіант 1. Намалюй фантастичний живописний пейзаж (акварель, пензлі).
Варіант2. Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії (акварель або гуаш, пензлі). Орієнтовні теми: «Захід сонця, штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія».
7. Підсумки уроку, оцінювання .
 8. Додаткові завдання (ст..155)


Комментариев нет:

Отправить комментарий