Інформатика 8 клас

22.05.2020                                       ІНФОРМАТИКА









20.05.2020                                       ІНФОРМАТИКА









13.05.2020                                       ІНФОРМАТИКА









06.05.2020                                       ІНФОРМАТИКА


















28.04.2020                                        ІНФОРМАТИКА



































15.04.2020                                        ІНФОРМАТИКА

ПРАКТИЧНА РОБОТА
1.     Відкрийте вказаний учителем файл (наприклад, Розділ7\Практична15\зразок пр15.xlsx).
2.     На аркуші Аркуш1 подано таблицю показників лічильника електроенергії за кожен місяць минулого року. У клітинці А1 знаходиться вартість 1 Квт год. Додайте до таблиці формули для обчислення що місячної плати за електроенергію, сумарної плати за рік, середніх щомісячних витрат електроенергії.
3.     Побудуйте на окремому аркуші графік щомісячної плати за електроенергію. Додайте назву діаграми, підписи осей та значень. Відформатуйте діаграму на власний розсуд.
4.     На аркуші Аркуш2 подано прізвища учнів класу та їх зріст. Для кожного учня класу визначте, чи більший його зріст за середній зріст по класу.
5.     Побудуйте на окремому аркуші лінійчату діаграму зросту учнів класу. Додайте назву діаграми, підписи осей та значень. Відформатуйте діаграму на власний розсуд.
6.     На аркуші Аркуш3 обчисліть таблицю значень функції
у = x4 – 4x на відрізку [-3; 3].
7.     Побудуйте на окремому аркуші графік цієї функції на цьому відрізку, використовуючи точкову діаграму. Додайте назву діаграми, підписи осей та значень. Відформатуйте діаграму на власний розсуд.
8.     Збережіть книгу в своїй папці у файлі з іменем Практична 15.xlsx.
9.     Закрийте всі відкриті вікна.
10.                       Повідомте вчителя про завершення роботи.

10.04.2020                                        ІНФОРМАТИКА






























03.04.2020                                         ІНФОРМАТИКА




























01.04.2020                                         ІНФОРМАТИКА





















27.03.2020 р.  ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС
























27.03.2020 р.  БІОЛОГІЯ  8 клас
Тема уроку: «Сон. Біоритми ».
Мета: дати поняття про сон як функціональний стан організму, види сну та його біологічне значення; продовжити формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на прикладі гігієнічної необхідності здорового сну; продовжити профорієнтаційну просвіту учнів; розвивати навички роботи з додатковими джерелами інформації, творчі здібності, спостережливість, увагу, уміння порівнювати та аналізувати, логічне мислення учнів на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків; закріплювати інтерес до предмета біології і самостійного пошуку нових знань; розвивати вміння застосовувати отримані знання у повсякденному житті.
Компетенції учнів на уроці: критичне мислення, медіа грамотність, креативність, дизайн-мислення, вміння самоорганізації робочого процесу, командна робота, комунікативна компетенція, вміння знаходити нестандартні інноваційні рішення, соціально-трудова компетенція, навчання протягом життя.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:, мережа Internet, тематичні зображення та фото, карточки для вправи «знайди втрачену інформацію» з глосарієм термінів та таблицею «Біоритми людини».
Хід уроку:
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
Вірш Івана Франка «Чому являєшся мені у сні» у виконанні ОNUKA( перегляд відео за посиланням https://youtu.be/G1I0B8GhASA ). Обговорення власних та учнівських очікувань від уроку, налаштування на плідну співпрацю.
ІІ. Виклик.
На минулому уроці учні вивчали тему: «Мислення та свідомість». Для перевірки якості засвоєння матеріалу теми, актуалізації знань, уявлень, умінь, пов’язаних з темою уроку учні виконують завдання біодиктанту.

Біологічний диктант 
1. Психічна діяльність, що опускається нижче від порога свідомості - це…
2. Вкажіть основні функції свідомості людини…
3. Назвіть види мислення…
4. Оперування знаковою інформацією є функцією…..півкулі
5. Оперування образною інформацією є функцією….півкулі
6. Манера ходи є прикладом…
7. Автоматичне вміння шити голкою є прикладом…
8. Перед виходом з дому людина мимохідь кидає погляд у дзеркало, це є прикладом…
9. Психічний процес самостійного пошуку й відкриття суттєво нового, це …
10. Вищими формами розумової діяльності людини є…
11. Певна спеціалізація правої та лівої півкулі людини - це…
12. Перший етап у виробленні навички - це …
ІІІ. Осмислення
Осмислення є основною частиною уроку, під час якої учні самостійно здобувають знання та навички, формують власне ставлення до проблемних питань, що розглядають. Досвід неодмінно має випереджати обмін думками для формування дизайн-мислення у учнів - представників покоління Z.

Пропоную подивитись скрайбінг Севериної Катерини: «Цікаві факти про сон», за посиланням https://youtu.be/ZX3dIoaIXUY на біологічному YouTube каналі «BioSTREAM» КЗО»Гімназії №3»ДМР https://www.youtube.com/channel/UCYnekvnd8beQJTkIYq9y8kw

Повідомлення учням теми уроку: «Сон. Біоритми ». У світі царює ритм. Сьогодні ж ми розглянемо сон - найважливіший добовий біоритм людини..
Темі сну присвячували свої твори художники, музиканти, поети.

Ознайомтесь з найвідомішими картинами «Сон» Пабло Пікасо та Сальвадора Далі. Якщо вас зацікавила творчість Сальвадора Далі, ви зможете скориставшись QR-кодом в правому нижньому кутку слайда детальніше ознайомитись з мистецтвом художника(за QR-кодом пропоную переглянути відео презентацію «The amazing art of Salvatore Dali»).
Проживаючи третину життя уві сні, ми знаємо, що таке сон. Які ж асоціації викликає у вас це поняття? 
Складіть асоціативну хмаринку «СОН»
Після обговорення асоціативної хмаринки пропоную учням наступний план співпраці:
·        Визначити поняття: сон,сновидіння, біоритми
·       
       Навчитись розрізняти стадії сну
·        Ознайомитись з видами cну: нормальним, патологічним, лікувальним
·        Класифікувати біоритми за тривалістю
·        Навіщо нам це знати? (Встановити біологічне значення сну. Еволюція зберігла процес сну, хоча людина є дуже вразливою під час сну)
 Визначаємо ключові слова уроку:
Сон - це фізіологічний стан, що періодично настає у людини й характеризується майже повною відсутністю реакцій на зовнішні подразнення, зменшенням активності ряду фізіологічних процесів.
Сновидіння - це особливий період, стан сну, коли людина сприймає певну спроектовану реальність, що може включати в себе всі типи відчуттів.
Біоритми - ритми фізіологічних процесів, властиві всім живим організмам.

У 50-х роках минулого століття була досліджена електрична активність головного мозку людини під час сну та неспання. Записи електричних струмів мозку (електроенцефалограми) виявили, що сон – це складний періодичний процес. Повноцінний сон складається з 5 циклів, що закономірно чергуються. Кожен з цих циклів триває від 1 до 1,5 години і починається фазою повільного сну, яку змінює фаза швидкого сну. Вчимось розрізняти наступні стадії сну за графіком:
·        Чотири стадії синхронного або спокійного сну (ПРО - сон - сон з повільними рухами очей). Перша стадія - неспання або засинання;
·        Друга стадія - поверхневого сну;
·        Третя й четверта стадії - фази глибокого сну;
·        П'ята стадія - швидка фаза (десинхронізованого сну, ШРО - сон - сон зі швидкими рухами очей).

 Визначаємо види сну:
·        Нормальний;
·        Патологічний: безсоння сомнамбулізмлетаргія;
·        Лікувальний: наркотичнийгіпноз; електросон.

Учні впізнають на слайді фото М.В.Гоголя. Деяким учням з різних медіа джерел вже відома інформація про летаргічний сон відомого письменника. Завдання на розвиток критичного мислення: підтвердити чи спростувати цю інформацію з відповідною аргументацією своєї точки зору.
 Пригадаємо класифікацію біоритмів (залежно від тривалості) 
Добові
Сезонні 
Місячні 
Річні 
Багаторічні

Таблиця №1. Періодичність біоритмів
Назва процесу
Тривалість
Нервовий імпульс
0,001 с
Серцевий цикл
0,8 с
Вдих-видих
8 с
Голодна перистальтика шлунка
30 хв
Зміна дня і ночі
1 доба
Менструальний цикл у жінок       
28 діб
Народження потомства
1 рік
Зміна пір року
сезон (3 місяці)
Циклічність сонячної активності
(11,2роки),багато років(орієнтовно -80)

Складаємо схему «Біоритми людини» та перевіряємо.
Біоритми:
А) зовнішні;
Б) внутрішні.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Пропоную збалансувати функціональну асиметрію півкуль головного мозку кінезіологічними вправами (динамічна рухавка виконується за допомогою відео за посиланням  https://youtu.be/0ug_JfVYNg8 на YouTube каналі «BioSTREAM» https://www.youtube.com/channel/UCYnekvnd8beQJTkIYq9y8kw, три учениці, які знімались у даному відео показують рухи учням синхронно з відео на екрані).
 Всі виконували рухавку синхронно, але для одних це було просто,а для інших -важче. Це пов’язано з тим, що ми належимо до різних хронотипів.
Хронотипи людини:
СОВИ - 20%;
- ЖАЙВОРОНКИ - 30%;
- ГОЛУБИ - 50%
Учні ознайомлюються з хронотипами людини ( за характером добових біоритмів) та найвідомішими представниками відповідних хронотипів:
·        Сови (Лев Толстой, Антон Павлович Чехов, Чарльз Дарвін, Вінстон Черчилль)
·        Жайворонки (Оноре де Бальзак, Дмитро Іванович Мендєлєєв, Маргарет Тетчер, Джордж Буш, Наполеон Бонапарт, Ернест Хемінгуей, Анна Вінтур)
 Для усвідомлення значення сну (нічний сон – основа піраміди) пропоную опрацювати «Піраміду відпочинку».
Літні канікули, відпустка
Державні свята, короткі канікули
Перерви
Вихідні, дозвілля
Нічний сон
Правила гігієни сну.
Учні записують в конспект основні правила гігієни сну:
·        Режим: сну, прийому їжі, фізичної активності, провітрювання;
·        Положення тіла;
·        Відсутність подразників(вимкнути світло, прибрати шум).

ІV. Рефлексія, або підбиття підсумків.
За бажанням, на наступний урок пропоную учням підготувати відео повідомлення «Дослідники сну» про найвідоміших вчених в цій галузі:
·        Івана Павловича Павлова;
·        Івана Михайловича Сєченова;
·        Зігмунда Фрейда;
·        Натана Клейтмана;
·        Юджина Асеринського.
 Раджу та бажаю вам відвідати унікальний музей сновидінь Зігмунда Фрейда (хоча б віртуально).
Підсумок уроку:
·        Визначили поняття: сон,сновидіння, біоритми;
·        Навчились розрізняти стадії сну;
·        Ознайомились з видами cну: нормальним, патологічним, лікувальним;
·        Класифікуємо біоритми за тривалістю;
·        Знаємо еволюційне значення сну.
V. Домашнє завдання:
·        Опрацювати матеріал параграфу 54
·        Обговорити з батьками важливість дотримання гігієни сну та встановити можливі причини порушень сну;
·        Тестування на стор. 238
·        Пропоную подивитись анімацію Пономаренко Поліни  за посиланням https://youtu.be/j_sC5B1kNmA та відео Москаленка Лева за посиланням https://youtu.be/grO2ylXTV9M на тему: «Сон. Біоритми»
на You Tube каналі «BioSTREAM» https://www.youtube.com/channel/UCYnekvnd8beQJTkIYq9y8kw





26/03/2020 р. Біологія 8 клас

Урок 75.Тема СОН. ГІГІЄНА СНУ.
Перегляньте презентацію,  перейти ссилці
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-son-ta-yogo-vidi-gigiena-snu-23126.html
Відео https://www.youtube.com/watch?v=VLjDe1DPPNc
Домашнє завдання:
параграф 54, 1, 2 питання . Виконайте тести:
Запитання 1
Виберіть умовний рефлекс:                                                                                                        А)звуження судин шкіри у холодну погоду; Б)виділення жовчі через надходження жирної їжі у дванадцятипалу кишку В)виділення слини на звук свистка;  Г)розширення зіниць у темряві
Запитання 2
Укажіть приклад штучного умовного рефлексу: 
А)слиновидільний рефлекс собаки на запах мяса                                    Б)слиновидільний рефлекс собаки на вигляд їжі                                  В)слиновидільний рефлекс собаки на спалах лампочки                           Г)слиновиділення у людини внаслідок згадки про смачну їжу
Запитання 3
Укажіть вид памяті,що дає змогу відтворювати рухи?                                                 А)емоційна; Б)моторна; В)образна; Г)словесно-логічна
Запитання 4
Укажіть тип нервової системи, який властивий меланхоліку
 А)сильний, врівноважений, рухливий; Б)сильний, врівноважений, інертний

 В)сильний, рухливий, неврівноважений;  Г)слабкий.
Запитання 5
Визначте вид памяті на почуття, пережиті людиною: 
А)емоційна;   Б)моторна; В)образна; Г)словесно-логічна.
Запитання 6
Укажіть частину головного мозку, в якому знаходиться центр керування письмом? 
А)ліва півкуля; Б)права півкуля В)обидві півкулі; Г)мозочок.
Запитання 7
Виберіть харчові рефлекси:  А)слиновиділення; Б)чхання; В)ковтання; Г) кашель; Д)виділення травних соків.
Запитання 8
Виберіть правильні твердження щодо сигнальних систем:
А) перша сигнальна система вроджена Б)друга сигнальна система формується протягом життя; В)перша і друга сигнальні системи формуються протягом життя; Г)перша сигнальна система властива людині і тваринам; Д)перша і друга сигнальні системи властиві людині і тваринам
Запитання 9
Укажіть зміни, які відбуваються в організмі під час повільнохвильового сну:
 А)сповільнення серцебиття; Б)зниження тонусу мязів; В)збільшення частоти дихальних рухів; Г)гальмування рефлекторної активності; Д)підвищення подразливості
Запитання 10
Установіть відповідність між видами памяті та їх прикладами:
А. моторна Б. емоційна  В. логічно-смислова  Г. образна
варіанти відповідей
 1. запамятовування та відтворення музичних творів
 2. запамятовування та відтворення прочитаного
 3. запамятовування та відтворення почуттів
 4. запамятовування та відтворення гімнастичних вправ

Запитання 11
Розподіліть рефлекси на безумовні (а); та умовні (б)
варіанти відповідей

1. розширення зіниць у темряві;   2. підвищення частоти дихання внасліідок збільшення концентрації СО2 3. вітання зі знайомими при зустрічі4. розширення судин шкіри у спеку  5. танцювальні рухи коня за сигналом дресирувальника 6. вставання учнів при вході в клас учителя
  Запитання 12
Установіть відповідність між процесами вищої нервової діяльності та їхніми характеристиками:                                                                                                    1. збудження;  2.гальмування  3. поширення збудження (іррадіація)                           4. концентрація
варіанти відповідей
 А. припинення або послаблення певних реакцій організму
 Б. виникнення нервових імпульсів під впливом певних подразників
  В. обмеженя, скорочення зони збудження або гальмування
 Г. поширення збудження або гальмування ЦНС

 Д. утворення тимчасових нервових звязків

Комментариев нет:

Отправить комментарий