Українська мова та література 8 клас

.
01.04.2020р
Українська  література  8  клас 
Тема:Олександр  Довженко.
''Ніч перед боєм''-твір про героїзм,самовідданість,патріотичні почуття українців.
Мета:ознайомити учнів із найголовнішими фактами з біографії митця,оповіданням''Ніч перед боєм'',розвивати навики роботи із літературою,уміння аналізувати й узагальнювати факти,коменувати прочитане,визначати ідею твору;виховувати інтерес до творчості письменника почуття патріотизму,формувати повагу до історичного минулого Батьківщини.
Перегляньте презентацію до твору О.  Довженко''Ніч перед боєм''


 

Перевірте свої знання,,виконавши тестові завдання

Домашнє завдання.
Написати твір-мініатюру''Який важливий моральний урок продемонстрували герої своїм вчинком?"


08.04.2020 р.



Урок № 51
Тема уроку: Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання. Особливості композиції твору
Мета уроку:
· навчальна: подати короткі відомості про Ніну Бічую, навчати переказувати сюжет твору, пояснювати особливості композиції;
· розвивальна: розвивати вміння висловлювати власні думки про справжню дружбу, відповідальність;
· виховна: виховувати чесність, відповідальність.
Обладнання: підручник, портрет Ніни Бічуї, картки для гри.
Епіграф

Батьки і діти — це любов і сльози, Це вічне щастя і одвічний біль. Це сонце і тепло, сніги й морози, Мед на вуста й на вічні рани сіль…

Надія Красоткіна

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми й мети заняття
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
ІV. Засвоєння навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань
1. Гра «Знайди пару»
Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує картки, на яких записано прислів'я про дружбу.Учні записують прислів'я.

  • Дурний друг —         не друг.
  • Річ краще нова,     а дружба — стара.
  • Не той друг, хто медом маже,    а той, хто правду каже.
  • Приятелів тьма,    а вірного друга нема.
  • Були б пиріжки,    будуть і дружки.
  • В лиху годину    пізнаєм вірну людину.
  • Дружба та братство –    найбільше багатство.

2. Складання асоціативного куща до слова «дружба»
Слово вчителя
Ніна Бічуя народилася 24 серпня 1937 р. в Києві. Навчалась у середній школі № 5. Закінчила факультет журналістики Львівського університету. Була на журналістській роботі. Працювала завлітом Львівського театру юного глядача.
Нині ім'я Ніни Бічуї менш відоме, ніж багатьох інших письменників її покоління, — але це зовсім не через якість текстів, а радше тому, що вже понад 20 років львівська авторка зосереджується не на художньому письмі для дорослих, а на перекладах із польської (перекладала, зокрема, Ольгу Токарчук, Єву Островську, Яцека Бохенського, Людвіка Єжи Керна) та на редагуванні. Також вона читає лекції з театрознавчих дисциплін у Львівському національному університеті імені Івана Франка.
3. Доміно
Ніна Бічуя — письменниця — перекладач — лектор — театрознавець — редактор.
4. Бесіда з учнями
· Яке значення має заголовок у художньому творі?
· Чи може заголовок сформувати перше враження про літературний твір?
· Чого ви очікуєте, прочитавши назву твору?
· Що для вас означає слово «дружба»?
· Якого друга можна вважати справжнім?
· Що краще: мати багатьох приятелів чи одного або двох вірних друзів?
5. Літературний диктант
1. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, посідає проміжне місце між романом та оповіданням. (Повість)
2. Перебіг дії та послідовність її розвитку, що служить у творі формою розгортання і конкретизації його фабули. (Сюжет)
3. Частина твору, де змальовуються суспільне середовище і життєві обставини, у яких формувалися риси характеру дійових осіб. (Експозиція)
4. Важливий елемент сюжету: вирішальне, найгостріше зіткнення сил, які ведуть боротьбу, момент найвищого напруження в розвитку змальованих у творі подій. (Кульмінація)
5. Заключна частина, додана до завершеного художнього твору й не пов'язана з ним нерозривним розвитком дії. (Епілог)
6. Ідеали і переконання, які автор прагне донести до читача через свій твір. (Ідея твору)
7. Цей персонаж усебічно характеризується автором. (Головний герой)



8. Персонажі, які виконують у творі допоміжну роль, саме в стосунках із ними яскравіше окреслюються основні проблеми, централь-ний конфлікт. (Другорядні герої)
9. Змалювання зовнішнього вигляду люди-ни в художньому творі, служить одним із засобів характеристики героя, його індивідуалізації. (Портрет)
10. Умовне позначення предмета, поняття, явища іншим предметом, поняттям, явищем на основі подібності й з метою стисло та яскраво передати суть чогось або певну ідею. (Символ)
11. Остаточне вирішення конфлікту, зображеного у творі, і завершення основних подій і сюжетних ліній. (Розв'язка)
12. Зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження й крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними ситуаціями. (Конфлікт)
Правильний порядок

 6. «Хмара проблем».


 – У повісті, що вивчається, Ніна Бічуя піднімає багато проблем. Які, на вашу думку, проблеми піднято у творі? Назвіть їх і запишіть на хмаринках, з яких ми складемо «Хмару проблем».

Проблематика повісті:
– дорослішання дітей;
– самотність людини;
– відсутність повноцінного спілкування з дорослими;
– підлість і відкритість;
– жорстокість молоді, ставлення до братів менших – тварин;
– віра у свій талант;
– стосунки в середовищі дітей;
– самовдосконалення і самореалізація дитини;
– відповідальність людини за свої вчинки;
– дружба в житті людини;
– призначення людини на землі;
– формування характеру підлітків;
– протистояння брехні і правди.
7. Бесіда за змістом.
– Давайте визначимо тему повісті «Шпага Славка Беркути».
(Розповідь про школу і дорослішання підлітків; розповідь про міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля і життя поза школою).
– Яка головна думка повісті?
(Життя дуже складне і непередбачуване, але потрібно завжди чинити по совісті).
– Назвіть основні сюжетні лінії.
(Життя кожного з чотирьох підлітків.
Дружба-протистояння Славка і Юлька.
Любовний трикутник Юлько – Лілі – Славко.)
– Визначте основні сюжетні елементи.
(Експозиція: «Чотири портрети».
Зав’язка: розділ «Про те, що сталося пізніше».
Кульмінація: «Суд».
Розв’язка: «Кінець щасливий, немов у казці»).
– Особливості композиції повісті.
(Повість починається з епізоду, який спонукає до роздумів, непевності протягом усього читання. Потім дія повертає у часі назад, описується кожний з чотирьох героїв повісті окремо від інших – і у взаємодії).
V. Підсумок уроку

Домашнє завдання.
Знати зміст  усього твору  Н.Бічуї '' Шпага Славка Беркути'', уміти переказувати,коментувати,виділяти ключові епізоди ,характеризувати героїв.




08.04.2020р

Українська мова 8 клас 
Тема уроку: Створення висловлення-роздуму "Кого із сучасників я вважаю успішною людиною?"з використанням відокремлених означень.
Мета уроку:поглибити і розширити знання про особливості побудови висловлення-роздуму в публіцистичному стилі;формувати вміння будувати,висловлювати й доводити власну думку,підтверджуючи її прикладами з літератури і особистого життя;оцінювати виражальні можливості речень з відокременими означеннями в текстах і влучно використовувати їх у власному мовленні;виховувати любов і повагу до успішних людей  як прикладу цілеспрямованості,сили волі і працелюбності.


Повторити вивчений матеріал з теми:"Відокремлені означення".
Домашнє завдання.
Написати висловлення-роздуму"Кого із сучасників я вважаю успішною людиною?"з використанням відокремлених означень.

Комментариев нет:

Отправить комментарий