Основи здоров’я 5 клас



30.03. (Основи здоров'я 5 клас)
Тема: Сам удома
Мета: Обговорити з учнями небезпечні ситуации, Які могут трапітіся вдома; Вчитися дітей обирати Безпечні предмети та місця для розваг и унікат Небезпечна СИТУАЦІЙ во время відсутності дорослих; розвіваті вміння орієнтуватіся у складних сітуаціях, виховувати    вінахідлівість.
Обладнання: Підручник   для   5-го   кл.   загальноосв.   навч.   закл.   /   І.   Д.   Бех,   Т.   В.   Воронцова, В.   С.   Пономаренко,   С.   В.   Страшко.   -   К .:   Видавництво
«Алатон»,   2013.   -  180   с., Наочність.
Очікувані результати
После цього уроку учні зможуть:
·        разом з батьками візначаті рівень безпеки своєї оселі за завданні
алгоритмом;
·        назіваті два Можливі Способи Проникнення зловмісніків у дім;
·        пояснюваті, чому небезпечний НЕ зачіняті дверей, відчіняті їх незнайомцям, залішаті ключі у легкодоступних місцях, розповідаті комусь про статки своєї родини;
·        пояснюваті, хто має право брати участь у конкурсах та других послуги по телефону з похвилинно оплати
ХІД УРОКУ
І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Продовжіті фразу: «Мій дім - це ...»
ІІІ.   Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ
КОЖЕН   сподівається,   что   стіні   рідного   дому   надійно   захістять его   спокій и майно.   Альо для цього   слід подбаті про   заходи   безпеки. Найбільш   уразливостей   місцямі   є   вікна,   двері,   балкони.   Двері   твого   дому   ма ють   буті   міцнімі,   обладнання   ланцюжки   та   вічком, мати   надійний   замок.   Про   це   потурбуються   твої   батьки.   Та   даже найміцніші двері НЕ   допоможуть,   если Господарі необачні  (малий.   80).
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пригадай,   як   треба   поводітісь,   коли   залішаєшся   вдома сам.   Перевір   себе   за   помощью   пам'ятки   на   с.   172-173.
Запитання для Обговорення:
- Чому двері свого дому треба всегда тримати замкненим?
- Чому нельзя відчіняті дверей Незнайома людям?
- Чи можна відчіняті двері, если за ними стоит людина в міліцейській форме?
- Чому НЕ Варто віхвалятіся перед друзями дорогими речами?
- Чому нельзя залішаті ключі під килимки або в других легкодоступних місцях?
- Де їх Найкраще зберігаті?
Запам'ятай!
1. Завжди   тримай   двері   замкненому.
2. Не   Відчиняй   дверей,   поки   НЕ   впевнішся,   что   це безпечно.
3. Не   віхваляйся   дорогими   речами   перед   друзями, а   тім   паче   перед   стороннімі   людьми.
4. Не   Залишайся   ключі   від   квартири   під   килимки, в   других   легкодоступних   місцях.
Об'єднайтесь   у   групи.   Уважний   розгляньте   малий.   81   и Пригадай,   чи   бачили   ви   по   телевізору   схожі   ПОВІДОМЛЕННЯ.   Розкажіть   про   це   у   класі.
Безпека   в   Інтернеті
Об'єднайтесь   у   групи   и   складіть   пам'ятку   «Правила безпеки   під   час   Користування   Інтернетом».
V.   Закріплення знань учнів
Знайдіть вихід Із таких СИТУАЦІЙ:
1. Без попередження приходити працівник служби газу. Ві его не знаєте. Говорити, что необходимо перевіріті справність газових приладів. Якими будут Ваші Дії?
2. Міліціонер просити відчініті двері для якоїсь Перевірки. Ваші Дії?
Продовжіті фразу: «Дім может буті Фортеця, якщо ...»
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 26

06.04 (Основи здоров`я)
Тема уроку.
сам Надворі
Тема: Сам Надворі
Мета: Сприяти свідомому ставлені до своєї безпеки, зниженя ризики во время перебування Надворі без супроводу дорослих. Даті змогу відпрацювання навичок безпечної поведінкі Із незнайомцямі.
Обладнання: Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. - К .: Видавництво
«Алатон», 2013. - 180 с., Наочність.
Очікувані результати
·        назіваті п'ять правил безпечної поведінкі Надворі (Правило п'яти «НЕ»);
·        назіваті Можливі Наслідки Порушення ціх правил;
·        назіваті три фактори ризики во время прогулянок Надворі без дорослих;
·        назіваті причини, через Які слід остерігатіся людей, что перебувають у стані сп'яніння, поводять дивно або агресивно, лукавлять, хітрують або порушують закон;
·        знаті, до кого и як можна звернути по допомогу в разі небезпечної ситуации з незнайомцямі.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Продовжіті фразу: «Коли я гуляю Надворі ...».
ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ
Як и Переважно більшість п'ятікласніків, ти Вже сам, без дорослих, гуляєш Надворі, ходиш до школи и до магазину. Однако если батьки НЕ дозволяють відходіті далеко від дому, ти не винних ображати. Смороду краще Знають сітуацію у Вашому населеному пункті, мікрорайоні и дбають про твою БЕЗПЕКИ.
ІV. Вивчення нового матеріалу
На випадок, коли буваєш на вулиці сам, дотримуйтесь правила
п'яти «НЕ», складень для дітей.
Н Е Розмовляй Із незнайомцямі.
Н Е сідай у машину до незнайомців.
Н Е бери Нічого у незнайомців.
Н Е звертай з дороги від школи до дому.
Н Е гуляй Надворі после того, як стемніло.
Розгляньте малий. 82. Хто з героїв казок дотрімується правила п'яти «НЕ»? Як его порушили інші персонажі?
С помощью крос-тесту, правил на с. 173 та порад на с. 142 - 144 складіть пам'ятку безпечної поведінкі з незнайомцямі.
Запитання для Обговорення:
Чому на вулиці треба віглядаті и поводітіся впевнена (но НЕ самовпевнено)?
Чому краще НЕ Показувати Надворі плеєр, мобільний телефон, інші дорогі РЕЧІ?
Чому краще Мінаті безлюдні двори, парки та пустірі?
Запам'ятай!
1. Незнайомець - це будь-хто, з ким тобі не познайомілі батьки, вчителі.
2. гуляючи Надворі, привід спокійно и впевнена.
3. Не бери з дому дорогих речей, Які могут спровокуваті зловмісніків.
4. Увечері Унікал безлюдних дворів, парків и пустірів.
Екстремальні ситуации з незнайомцямі
Учні опрацьовують текст підручника та складають пам'ятку «Як діяті при зустрічі з незнайомцем».
Вуличні Шахраї
Уважний розгляньте малий. 83 и обговоріть, чому хлопчики Втратили свои гроші. Як смороду малі діяті, щоб избежать цього?
V. Закріплення знань учнів
Розташуй свои Дії за рівнем безпеки, починаючі з найбезпечнішої.
Ті підеш зі школи:
а) з батьками; б) з тім, хто скаже, что прийшов за дорученням батьків; в) з одним; г) з тім, хто запропонує покататися тобі на мотоциклі?
Ті передусім звернешся по допомогу до:
а) Випадкове переходжу; б) міліціонера; в) продавця чи Іншої людини на робочому місці?
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 27

13.04 (Основи здоров`я)
Тема уроку 
У Небезпечна місцях


Мета: розвіваті у дітей навички протідії соціальному тиску, вчитись відмовлятіся від ігор у Небезпечна місцях: недобудова, кар'єрах, шахтах, підвалах, ліфтах. Відпрацьовуваті алгоритми безпечної поведінкі в місцях великого скупчення людей.
обладнання: Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. - К .: Видавництво
«Алатон», 2013. - 180 с., Наочність.
Очікувані результати
·        назіваті причини, через Які слід унікат Місць, де можливе Утворення натовпу, будівельних майданчиків, пожвавлення автомагістралей, Місць, де вігулюють собак, збіраються Безхатченко, а такоже ті, хто вжівають алкоголь чи наркотики;
·        назіваті небезпечні місця у їхньому населеному пункті (мікрорайоні);
·        демонструваті вміння рішуче відмовлятіся від пропозіцій погратіся там, псуваті обладнання ліфтів, дитячих майданчиків, під'їздів.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Продовжіті фразу: «Одного разу зі мною (моїм другом, родичем, сусідом) трапилось таке ...» и розказати про Нещасний випадок з їхнього життя.
1. Складіть ПЕРЕЛІК Небезпечна об'єктів, Які є у Вашому населеному пункті.
2. Намалюйте план вашого села або мікрорайону. Позначте ЦІ об'єкти на плане.
ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ
Будівельні майданчики, промислові підприємства, кар'єри, старі шахти, катакомби, покінуті й напівзруйновані будинки - вісь неповний ПЕРЕЛІК Місць, вкрали небезпечний для ігор и розваг. Аджея можна ненароком заблукаті в печері, катакомбах або старій шахті, впасти з висоти на будівельному майданчик, буті засіпанім у кар'єрі або заваленого у підвалі старого будинку. Щороку сотні дітей, Які НЕ зважають на це, гинут чи отримуються важкі травми. Аджея Врятувати у Деяк випадка, например, коли тобі засипается піском, Неможливо.
ІV. Вивчення нового матеріалу
завдання: уяви, что твій друг решил погратісь у Небезпечна місці. У парах потренуйтеся відмовлятісь від Небезпечна пропозіцій и відмовляті від цього одного.
Розіграйте сценки, вікорістовуючі ознака упевненої поведінкі
Гра «Асоціація» . Назваті асоціації зі словом «Натовп». Пригадай визначення:
Натовп - це скупчення людей;
ПАНІКА - розгубленість, Втрата контролю за своєю поведінкою, нездатність правильно оцінюваті сітуацію та адекватно діяті;
евакуація - організоване Виведення людей Із небезпечної зони.
Керована дискусія . Запитання для Обговорення:
-         Де может вінікнуті Натовп? (На вокзалі, у школі, на стадіоні, на митинг.)
-         Причини Виникнення натовпу (ПАНІКА, страх, Інтерес до події, поспіх.)
-         Загальні РІСД натовпу (багатіїв у одному місці, люди скупчені у замкненому пространстве, рух некерованій, у натовпі можна постраждаті.)
Робота в групах: «Якщо ти зібрався у багатолюдне місце». Об'єднання у Чотири групи (одяг, взуття, РЕЧІ, поведінка).
Завдання групам - підготуваті Презентації (у виде аналогів дорожніх знаків, пантомімі, сценки чи агітбрігаді).
група 1 - «Рекомендації относительно одягу»;
група 2 - «Рекомендації относительно взуття»;
група 3 - «Рекомендації относительно промов»;
група 4 - «Рекомендації относительно поведінкі».
Інформаційне повідомлення: «У ліфті», Обговорення. Запитання для Обговорення:
1. Чому дітям до 7 років заборонено самостійно їздіті у ліфті?
2. Чому заборонено завантажуваті ліфт понад норму?
3. Чому небезпечна їздіті у ліфті з Незнайома людьми? Як избежать цього?
V. Закріплення знань учнів
1 . Як ви вважаєте, хто и навіщо псує ліфти? Як від цього могут постраждаті люди?
2. Складіть пам'ятку «Правила безпечної поведінкі в ліфті».
VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 27

27.04. 
Тема уроку
Земля - наш Спільний дім 
Мета: Ознайоміті учнів з Чинник природи, їх впливи на здоров'я людей; вказаті на безпечного взаємодію людини й природи; поясніті, Яким небезпечний для довкілля может буті необережному поведение з природою. Виховувати повагу та дбайливе Ставлення до довкілля.
Обладнання: Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. - К .: Видавництво
«Алатон», 2013. - 180 с., Наочність.
Очікувані результати
·        назіваті три причини, через які ми повінні прибирати за собою на природі та утрімуватіся від збирання первоцвітів (пролісків, конвалій);
·        назіваті три способи повторного использование пластикових упаковок;
·        назіваті три Дії, что спріяють Збереження навколишнього середовища.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Згадаю, что впліває на наше здоров'я?
Так, Дійсно, одним Із чінніків є природа, оточуюче середовище.
ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ
На сьогоднішньому уроці ознайомімося з Чинник природи, їх впливи на здоров'я людей, Яким небезпечний для довкілля может буті необережному поведение з природою.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Головна Цінність Суспільства - життя и здоров'я людини. Щороку збільшується Кількість чінніків, Які негативно вплівають на наше життя та здоров'я. У більшості віпадків їхня з'явилися пов'язана з діяльністю людини й науково-технічним Прогресо.
Людину природа забезпечен всім необхіднім для життя: Сонячна світлом и теплом, чистимо повітрям, здоровою їжею, питна водою. Альо людина прагнем поліпшіті, удосконаліті довкілля, в якому живе, сделать своє життя безпечним та комфортним. Для цього вона змінює Навколишнє середовище.
Щоб прокласті автомобільні дороги та залізниці, люди руйнують гори. Гребля перегороджують річки. Створюють штучні водойми для Зрошувальна систем. Осушують болота, на їх місці будують міста. Порушуючі рівновагу, что існує в природі, людина шкодить и Собі.
Робота в групах.
Учні діляться на групи, шкірні з якіх обговорює, як ті чи інші "досягнення" людства позитивно и негативно вплівають на здоров'я.
- Створення двигунів внутрішнього згоряння (вирішенню проблеми Швидкого пересування, но це прізвело до Підвищення травматизму на дорогах, токсичними автомобільнімі Вихлоп забруднюється довкілля).
- ЗАСТОСУВАННЯ добрив и отрутохімікатів (підвіщілі врожайність, знешкоджуємо паразітів, гризунів, но це шкодить здоров'ю людини, віклікає захворювання).
- Добування нефти та использование нафтопродуктів (розвиток енергетики й транспорту, но порушується природна рівновага шкідлівімі Викиди в Повітря та воду забруднюється оточуюче середовище).
- Виробництво пластикових пляшок и упаковок (вирішенню проблеми пакування, зручність у корістуванні, но ЦІ упаковки не переробляються, смороду токсичні, забруднюється оточуюче середовище).
А тепер разом складемо правила Обережно поведение з природою (працює весь клас однією командою, а вчитель запісує на дошці, а потім Узагальнює).
·        Спожіваті багатства Землі раціонально.
·        Відновлюваті багатства Землі.
·        Чи не ставити собі над іншімі живими істотамі и поводітісь так, щоб смороду НЕ Зникаю.
V. Закріплення знань учнів
Робота в групах (три групи).
Завдання групам: наведіть щонайменш два докази на захист таких тверджень:
1. "Я люблю своє планету, тому что вона особлива."
2. "Мене турбує доля Всього живого на Землі."
3. "Найголовнішій обов'язок людства - Зберегти Землю прідатною для життя."
Виконання крос-тесту (підручник, стор. 152-153). Запитання для Обговорення:
- Які небезпеки найбільше загрожувалі людям у Середні віки? (Епідемії інфекційніх хвороб)
- Чим поясніті, что середня длительность життя людей у ​​наш час набагато більша, чем у давнини?
- Що допомогло людям здолати більшість Небезпечна епідемій? (Гігієна, ліки, вакцини)
- Які епідемії інфекційніх хвороб трівають в Україні? (Туберкульоз и ВІЛ / СНІД)
VІ. Домашнє завдання



1. Опрацювати § 29, сделать конспект.


04.05
Тема уроку
Стіхійні лиха
Мета: ознайоміті учнів з Найхарактернішими для Нашої місцевості природними стіхійнімі ліхамі; формуваті уявлення про Можливі Наслідки ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ; поясніті, Яким небезпечний для довкілля может буті необережному поведение з вогнем; Розкрити Способи захисту від несприятливого явіщ природи. Виховувати організованість и Відповідальне ставлення до своих обов'язків, обережність та акуратність.
Обладнання: Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. - К .: Видавництво «Алатон», 2013. - 180 с., Наочність.
Очікувані результати
·        назіваті п'ять стіхійніх лих;
·        упорядковуваті їх за порами року и географічним розміщенням;
·        назіваті две природні прикмети Наближення стіхійного лиха;
·        демонструваті вміння безпечно поводітіся во время погрожуй (вдома, Надворі, в автомобілі);
·        демонструваті вміння безпечно поводітісь у разі Підтоплення (вдома, Надворі); готовляті рятувальні засоби з підручніх матеріалів.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Продовжіті фразу: «Якби я БУВ природним явіщем, я б Хотів буті (вітром, снігом ...)» и поясніті чому.
-         Які ви добре там, де стіхійні лиха?
-         Упорядкуваті стіхійні лиха за порами року (зима, весна, літо, осінь)
ІІІ. Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ
«Чи є життя на Марсі?» - запитувана твої батьки в дітінстві у своих родителей. Сьогодні ми знаємо, что немає. Єдине відоме нам місце у Всесвіті, де існує життя, це наша планета - Земля. Можна скільки завгодно мріяти про міжзоряні подорожі, та поки що ми НЕ знаємо планети, на якові б людство могло переселітіся, вичерпана багатство своєї.
Земля - ​​Спільний дім для усіх народів, Які ее населяють, Спільний дім НЕ лишь для людей, а й рослин и тварин, усього живого, дім для тих, хто живе сегодня та жітіме завтра.
На Землі існують три Головні умови Існування людини й суттєві Чинник Зміцнення її здоров'я: Повітря, земля и вода. Поки цею Вплив пошірювався на дику природу, ніхто особливо НЕ турбувався. Та з часом це стало загрожуваті самій людіні як біологічному виду. Аджея люди, як й інші істоті, для свого здоров'я передусім потребують чистого Повітря, води, їжі.
Як же сонце, Повітря и вода загрожують людіні? Яким чином?
Смороду перебувають у постійному Русі. Іноді переміщення в кулях атмосфери, морях або Надрах Землі посілюються до такой Міри, что вінікають стіхійні лиха, Які прізводять до Величезне руйнування и Людський жертв.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Інформаційне повідомлення-казка: «Стіхійні лиха».
«Діти, Пригадай русский народну казку« Котигорошко ». Хто може назваті ее персонажів? » Діти назівають. На дошці з'являється фігурка Котигорошка, й учитель продолжает:
Вірушів Котигорошко в дорогу и на своєму шляху зустрів много перешкоду. Раптена земля затремтіла, на дорогах з'явилися тріщіні, будинки начали руйнувати, дерева - падати, відчув ВІН, что земля під ногами захіталася. Що це було? » (Землетрус - Сильні коливання земної поверхні, спрічінені тектонічнімі процесами).
Пішов Котигорошко далі. Надворі рання весна, сонце прігріло, почав танення снігу, швидко прібувала у річці вода. Замочивши хлопець ноги, озірнувся вокруг и бачіть, что вода все прібуває и прібуває. Що відбувається? » (Повінь - ТИМЧАСОВЕ Підтоплення суші, спрічінене підвіщенням уровня води в річці чи в озері).
Подолав Котигорошко водні перепони и рушів далі через ліси и степи. Вирішив Зупинити на нічліг у селі. Враз знявся страшний вітер, почав вівертаті з корінням дерева, зріваті дахи з будинків. Блискавки розрівалі небо, злива НЕ вщухала. Що це було? » (Ураган (сильний вітер), гроза, злива - грізні атмосферні явіща).
Робота в групах
Об'єднання у 3 групи.
Завдання групам: с помощью підручника підготуваті Презентації на тему:
перша група - «Провіснікі стіхійніх лих»;
друга група - «Як поводітіся во время погрожуй»;
третя група - «Як поводітіся во время повені».
V. Закріплення знань учнів
Продовжіті фразу: «Я не розгублюся во время Негода, бо ...».
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 30, сделать конспект


18.05.
Тема уроку


Тема: Узагальнення з теми «Безпека в побуті и НАВКОЛИШНЬОГО середовіщі»
Мета:  перевіріті рівень подготовки учнів з теми відповідно до програмовіх вимог: рівень теоретичного знань, зрозуміти та їх розуміння и использование; перевіріті рівень Набутів умінь и сформованому навичок; оцініті рівень Навчальних досягнені учнів з вівченої тими.
Обладнання:  картки з тестових завдань.
Тип уроку:  узагальнення та сістематізації знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент
Учитель сообщает тему та мету уроку. Роз'яснює умови Виконання роботи. Відповідає на запитання, Які вініклі в учнів Стосовно правил Виконання роботи.


 Дата _______________________ Прізвище, ім'я _______________________
І рівень (0,5 бала)
1. Які стіхійні лиха найчастіше трапляються в Україні?
а) Землетруси б) Цунамі
в) Торнадо г) Град
2. уяви, що ти йдеш полем. Почаїв гроза. Ті:
а) Сховаєшся під дерево б) Почнеш бігті
в) знайдеш загліблення г) Будеш стояти на місці
3. У Який час НЕ можна засмагаті?
а) Зранку б) У обід
в) У вечері г) Ніколи
4. Коли НЕ можна купатись?
а) Коли ти втомлену б) Коли гарна погода
в) Коли рятувальніків немає поряд г) ​​Коли друзі НЕ купаються
5. Виберіть правильний номер щоб віклікаті пожежніків: 
а) 101 б) 102
в) 103 г) 104
6. Як Ми можемо захістіті природу?  
а) Залішаті сміття в лісі б) вмикати без спожи світло 
в) Здаваті макулатуру г) Розпалюваті у парку вогнище
ІІ рівень (1 бал)
7. Дай визначення Поняття 
«Трикутник вогню» - _________________________________________________
8. Чому вогонь спалахує з більшою силою, коли відчіняють двері, вікно?
9. Заповнена таблиця 
Горючі Речовини
Важкогорючі
Негорючі Речовини



а) гума, б) бензин, в) пісок, г) скло, ґ) солома, д) тканина, е) дерево, є) газ,
ж) папір, з) цегла
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Заповнена таблиця
Безпечний пляж
небезпечний пляж


1) знак «Купатися заборонено»;
2) розлито бензин, бите скло, інше побутове сміття;
3) Тваринницька ферма, Вигін для віпасання худоби;
4) чистий берег (пісок, галька);
5) корчі у воде;
6) рятувальна служба, буйки, что обмежують акваторію для купання;
7) бережи, укріплені бетонними плитами;
8) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;
9) обрівістій ​​берег, стрімка течія;
10) замулене дно, зарості очерету
11. Розташуй свои Дії за рівнем безпеки, починаючі з найбезпечнішої.
Ті підеш зі школи:
а) з батьками;
б) з тім, хто скаже, что прийшов за дорученням батьків;
в) з одним;
г) з тім, хто запропонує покататися тобі на мотоциклі?
IV рівень (3 бали)

12. Пригадай, як треба поводітісь, коли залішаєшся вдома сам.
12.01.2021.

УРОК 17

(Основи здоров'я 5 клас)

Тема: Правила людських стосунків

Мета: дати дітям розуміння того, что стосунки у суспільстві регулюються Певна правилами, нормами и законами. З'ясувати деякі Наслідки їх порушеннях. Сприяти РОЗГЛЯДУ вопросам относительно реализации прав дитини та обов'язків як учня и громадянина, розвіваті навички логічного мислення, вміння вісловлюваті свои думки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Підручник   для   5-го   кл.   загальноосв.   навч.   закл.   /   І.   Д.   Бех,   Т.  В.   Воронцова, В.   С.   Пономаренко,   С.   В.   Страшко.   -   К .:   Видавництво

«Алатон»,   2013.   -   180   с., Наочність.

Очікувані результати

После цього уроку учні зможуть:

·         Назіваті два можливий Наслідки у разі Скасування Правил дорожнього руху;

·         Наводити два аргументи на Користь встановлення шкільних правил;

·         Пояснюваті значення трьох правил поведінкі на тренінгу;

·         Наводити два приклади, як смороду реалізують права дитини (свои чи других);

·         Наводити два приклада Порушення прав дитини (з літературних творів чи з реального життя);

·         Пояснюваті, что означає моральна заповідь «ставити до других так, як ти хочеш, щоб ставити до тебе».

ХІД УРОКУ

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ момент

ПОВІДОМЛЕННЯ тими та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Навіщо,  на  твою  думку,  люди  вигадують  різні  правила,  норми, закони?  Чому  б  кожному  не  чинити  так,  як  йому  заманеться?  Щоб відповісти  на  ці  запитання,  уявімо  деякі  можливі  наслідки  життя без  правил.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

1.  Які  небезпеки  виникнуть,  якщо  раптом  скасувати Правила  дорожнього  руху?

2.  Що  станеться,  коли  скасувати  усі  шкільні  правила?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Мозковий штурм

«Якіх правил та патенти Дотримуватись у школі?». Діти назівають правила, вчитель запісує. Оберіть 2-3 правила и живити, для чого смороду існують.

Робота в групах

Об'єднання у групи по Чотири особи.

Завдання групам - придумат два жартівлівіх и два серйозно шкільних правила. Представлення и Обговорення результатів.

Інформаційне повідомлення: «Права дитини»

У демократичних странах найважлівішімі є закони,   Які   захіщають   права   людини,   зокрема   права   дитини.

У   тисячу дев'ятсот вісімдесят дев'ять   году   Організація   Об'єднаних   Націй   (ООН)   прийнять Конвенцію   про   права   дитини.   Цей   документ   містіть   54   статті,   в якіх   детально   розпісано   всі   твої   права.   Текст   Конвенції   зайнять   бі 40   сторінок   цього   підручника.   Вона   сповістіла   Світові,   что   Кожна дитина,   хоч   би   в   Якій стране   вона   народилася,   якої   національності булу,   має   право  на   Піклування   и   захист,   навчання   и   розвиток   своих

здібностей,   тобто   на   щасливе   дитинство.   Україна   прієдналася   до цієї   Конвенції,   и   тому   Кожна   дитина   у   Нашій державі   має   право   на навчання   и   Отримання   безкоштовної   медичної   допомоги.

Уявіть,   что   вам   доручили   відповідальну   роботу   -   Скласти   ПЕРЕЛІК   прав,   Якими   могли   б   користуватись   всі діти.   Що   б ви   предложили?   А   ось   деякі   права,   внесені   до   Конвенції   про   права   дитини.

Робота в групах  

Об'єднайте учасников у таку Кількість груп, скільки маєте карток з правами дитини.

Роздайте картки и смужка паперу.   Учні пишуть право на смужці та ілюструють его. После цього смужка з'єднують у виде гірлянді.

Обговоріть випадки, коли діти допомагать реалізуваті свои права іншім дітям

(Навч когось кататися на велосіпеді, допоміг реалізуваті право на всебічній

розвиток). Напишіть ЦІ випадки на окремий смужка паперу и прікріпіть до

відповідної смужка на гірлянді прав.

Інформаційне повідомлення: «Непісані закони» (підручник, с. 102, малий. 59)

Складіть   пам'ятку   про   обов'язки   школярів   у   школі и   вдома.

V.   Закріплення знань учнів

У   багатьох   літературних   творах   описано   Порушення прав   дітей.   Пригадай   казку   «Попелюшка»,   роман «Гаррі   Поттер»   та   інші.   Які   самє   права   дітей   у   них порушене?

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 18

 

 

 
































Комментариев нет:

Отправить комментарий